کاشت نهال در یازده شهرستان لرستان

کد خبر: 
۴۵۷۹
مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد؛

کاشت نهال در یازده شهرستان لرستان

کاشت نهال در یازده شهرستان لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از کاشت نهال در یازده شهرستان این استان خبر داد و گفت: در دوهزار و ٢٠٠ هکتار از اراضی استان نهال و بذر کاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، شیرزاد نجفی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح پویش جنگل‌کاری که به طور همزمان در یازده استان زاگرس نشین برگزار می‌شود، اظهار کرد: قرار است در این پویش و در سطح یازده شهرستان دو هزار و دویست هکتار نهال و بذر کاری شود.

وی افزود: نکته مهم در جنگل‌کاری حفظ و نگهداری است، بر این اساس برنامه‌هایی را برای صیانت از جنگل‌های استان داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در سطح استان هست نهالستان داریم که عمده آن نهالستان بام شهر است، گفت: نهالستان بام مجهزترین نهالستان غرب کشور است، در حال حاضر دو میلیون و هشتصد هزار اصله نهال آماده کشت داریم.

نجفی ادامه داد: نهالستان بام ظرفیت تولید پنج میلیون اصله نهال را دارد اما امسال در نهالستان حدود یک میلیون و دویست هزار اصله نهال تولید شد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های منابع طبیعی کشت گونه‌های اقتصادی مانند گل محمدی، مرزه، مورت، زرشک است.

وی با بیان اینکه یکی از نواقص نهالستان بام نبود زیر ساخت مناسب بود، عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی شاسی بندی پانصد هزار اصله انجام شد، پیگیر هستیم تا از محل اعتبارات استانی شاسی بندی پنج میلیون اصله نهال انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: با توجه به اینکه تولید نهال باید به گونه‌ی باشد که ریشه در زمین نباشد، بنابراین شاسی بندی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
نهال کاری - اداره کل منابع طبیعی لرستان - شیرزاد نجفی - کاشت بلوط

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم