عدم تغییر در نقشه جغرافیایی لرستان

کد خبر: 
۳۶۰۴
مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری لرستان:

عدم تغییر در نقشه جغرافیایی لرستان

عدم تغییر در نقشه جغرافیایی لرستان

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان گفت: هیچ‌گونه تغییری در نقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته و تا کنون نیز طرحی در این راستا مطرح نشده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ علیرضا بیرانوند روز پنجشنبه اعلام کرد: چند روزی است در فضای مجازی مطالبی با مضمون ایجاد تغییرات و الحاق بخشی از حوزه جغرافیایی شهرستان الیگودرز به استان اصفهان مطرح شده که این موضوع نگرانی‌هایی برای مردم شریف و نخبگان استان بوجود آورده است.

وی افزود: لازم می‌دانیم جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را در این خصوص به سمع و نظر هم استانی‌های محترم برسانیم و هرگونه تغییر در واحدهای تقسیمات کشوری دارای فرایند خاصی است که ابتدا به ساکن از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها پیشنهاد مورد نظر به استانداری ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: استانداری (دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری) در خصوص آن طرح، مطالعات لازم را که شامل نقشه جغرافیایی، جمعیت، مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است را در دستور کار قرار داده طرح اولیه را تنظیم کرده و با امضای استاندار یا معاون سیاسی به وزارت کشور ارسال می‌نمایند.

وی افزود: پس از بررسی طرح در دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، اگر طرح مذکور شرایط لازم را داشته باشد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص الحاق و انتزاع بخشی از حوزه جغرافیایی بین استان‌ها باید هر ۲ استان نسبت به این موضوع موافقت کنند و تمام شرایط فراهم شده و در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت مطرح و اگر مورد موافقت قرار گرفت برای تائید نهایی به هیات دولت ارسال و در صورت تصویب ابلاغ می‌گردد.

بیرانوند عنوان کرد: تاکنون هیچ‌گونه طرح یا پیشنهاد الحاق یا انتزاعی در استانداری لرستان مطرح نشده و در ضمن مدیران و مسئولان استان با هر گونه طرحی که باعث شود بخشی از خاک لرستان به استان‌های همجوار الحاق شود صد در صد مخالف هستند و تاکنون نیز هیچ‌گونه تغییری در نقشه جغرافیایی استان صورت نگرفته است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری طی مکاتبه‌ای که با دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور داشته است در اسرع وقت تکذیبیه مدیرکل محترم تقسیمات کشوری وزارت را در این رابطه به اطلاع مردم شریف استان به صورت مکتوب می‌رساند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سیاسی - نقشه لرستان - استانداری لرستان - علیرضا بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم