روند افزایشی ابتلا به کرونا گریبانگیر روستاهای بروجرد شده است

کد خبر: 
۱۱۵۱
رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

روند افزایشی ابتلا به کرونا گریبانگیر روستاهای بروجرد شده است

محمد كاكاوند رييس شبكه بهداشت و درمان بروجرد

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: روند افزایشی ابتلا به کرونا گریبانگیر روستاهای بروجرد شده است.

به گزارش خبرنگار زرک، محمد کاکاوند امروز پنجشنبه که در شورای اداری بروجرد سخن می‌گفت، اظهار داشت: روند ابتلای به کرونا در شهرستان بروجرد طی روزهای گذشته به دلیل عدم رعایت مردم نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی روندی افزایشی دارد.

وی اظهار داشت: این روند افزایشی متأسفانه گریبان روستاهای بروجرد را نیز گرفته است که ما در شبکه بهداشت با همکاری نهادهای ذیربط در حال غربالگری و کنترل این بیماری هستیم.
ویزیت روزانه ۵۰ بیمار کرونایی در بروجرد
رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با بیان اینکه روزانه ۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف ویزیت می‌شوند، افزود: اعلام خطر می‌کنیم و از مردم خواهشمندیم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشوند. متأسفانه دیده شده که همشهریان بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت جهانی در معابر عمومی و تجمعات و مراسم‌ها در حال رفت و آمد بوده و در برخی مساجد نیز نماز جماعت برپا می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه خوشبختانه رِنج سنی مبتلایان به این بیماری از ۲۹ تا ۵۵ سال است که خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: تا امروز ۶۴ هزار نفر مشکوک به کرونا معاینه شده‌اند که البته آمار ویزیت ربطی به آمار شیوع ندارد.

وی یادآور شد: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در بروجرد تست‌گیری انجام می‌شود که به تأیید انستیتو پاستور از تست‌گیری مرکز استان دقیق‌تر است و خوشبختانه آمار فوتی‌ها نسبت به شیوع بیماری در بروجرد ۶ درصد بوده است.

 

برچسب‌ها: 
شبكه بهداشت و درمان بروجرد - محمد كاكاوند - ويروس كرونا - دانشگاه علوم پزشكي لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم