بار سنگینی به دوش کشیده‌اید اما به توانایی شما ایمان دارم

کد خبر: 
۴۰۷۵
والیزاده در دیدار با منتخب مردم در شورای شهر خرم‌آباد:

بار سنگینی به دوش کشیده‌اید اما به توانایی شما ایمان دارم

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در دیدار با منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اظهار داشت: بار سنگینی به دوش کشیده‌اید اما به توانایی، شجاعت و تعهد شما ایمان دارم.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت والیزاده در این جلسه با تبریک مجدد به مجید دریکوند گفت: خوشحالیم از اینکه شما به عنوان عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با اعتماد مردم به شورای اسلامی شهر خرم‌آباد راه یافته‌اید و آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: شهرداری با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که بزرگترین و مهم‌ترین آن‌ها مشکلات مالی این نهاد است.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان تصریح کرد: عدم شفافیت مالی و وجود دلالی در حیطه‌ی پرداخت مطالبات پیمانکاران چالش بزرگی است که شهرداری با آن مواجه است و امیدواریم با به کارگیری یک نیروی متخصص و متعهد این مشکلات برای همیشه برطرف شود و حاصلش آبادانی شهر باشد.

والیزاده با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اصلاح مشکل یاد شده بیان داشت: فرهنگ‌سازی و استفاده از نقش بی‌بدیل رسانه‌ها هم در زمینه‌ی شفاف‌سازی و هم تقویت مطالبه‌گری عمومی می‌تواند تعیین‌کننده و راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در حیطه‌ی ارزیابی املاک در مناطق مختلف شهرداری نارضایتی‌هایی وجود دارد، عنوان داشت: تامین حقوق کارکنان شهرداری و پرداخت مطالبات پیمانکاران هم از دیگر چالش‌هاست و ریشه‌ی آن نبود درآمدهای پایدار شهرداری است که ضرورت دارد یک بار و برای همیشه برای آن چاره‌جویی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از راهکارهای برطرف نمودن مشکلات مالی و درآمدی شهرداری استفاده از عوارض ارزش افزوده مالیاتی است که راهکار تقویت و افزایش آن هماهنگی و همراهی نمایندگان استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته در مجلس برای اصلاح قانون در این زمینه است.

والیزاده در همین رابطه گریزی به گذشته زد و افزود: در زمان جنگ که دولت سرمایه‌گذاری اقتصادی کلان انجام می‌داد لرستان با این توجیه که در تیررس موشک‌ و بمب دشمن است از آن محروم شد و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ عمدتا در مناطق مرکزی کشور صورت گرفت.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان بیان داشت: پس از جنگ و رسیدن کشور به آرامش، نوبت به سرمایه‌گذاری دولت در استان‌های آسیب‌دیده از جنگ بود که تصویب سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس آن دولت از سرمایه‌گذاری منع گردید.

والیزاده تصریح کرد: مساله به همین جا ختم نمی‌شود و پس از آن هم به وضع قوانین مالیات‌های مستقیم بر مشکلات استان‌هایی چون لرستان افزوده می‌شود؛ چرا که بر اساس اصل ۱۳۲ این قانون، معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی و اقتصادی که در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها هستند برداشته شد، این در حالی است که اصولا در اطراف شهرهای استان‌های کمتر توسعه یافته زیرساخت‌های اولیه هم برای ایجاد این واحدها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دلیل وضع این ماده‌ی قانونی اشباع استان‌های توسعه‌یافته و ترغیب و تشویق آن‌ها به فاصله گرفتن از شهرها بود، افزود: در واقع از این قانون هم استان‌های کمتر توسعه‌یافته‌ای چون لرستان نه تنها طرفی نبستند که زیان هم کردند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه مسائل به همین جا ختم نشد، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ با شکل گیری قانون مالیات ارزش افزوده، از ۹ درصد اختصاص یافته ۳ درصد سهم شهرداری‌ها شد که بر اساس قانون در هر استان به شهرداری‌های آن استان اختصاص می‌یابد.

حجت والیزاده تصریح کرد: متاسفانه سهم ارزش افزوده استان‌های کمترتوسعه یافته با توجه به عدم سرمایه‌گذاری‌های کلان در گذشته بسیار ناچیز است که با اجرای این قانون هم ظلم مضاعفی به این استان‌ها شد و به نابرابری اقتصادی دامن زد.

وی افزود: در حال حاضر آنچه که از آن به عنوان یک راهکار مناسب می‌توان یاد کرد، کمک به اصلاح این قانون در مجلس است تا بر اساس آن عوارض ارزش افزوده به صورت ملی تجمیع و به صورت عادلانه میان استان‌های مختلف توزیع شود؛ چرا که صنایع مادر و سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته در برخی استان‌های توسعه‌یافته نه با بودجه‌ی آن استان‌ها که با بودجه‌ی ملی انجام شده و متعلق به همه‌ی مردم ایران است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده - مجید دریکوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم