ابتلای ۳۰۰نفر از کادر درمان به کرونا/ مرگ مادران باردار و بیماران دیابتی در صورت ابتلا حتمی است

کد خبر: 
۱۲۹۶
ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

ابتلای ۳۰۰نفر از کادر درمان به کرونا/ مرگ مادران باردار و بیماران دیابتی در صورت ابتلا حتمی است

ابتلای ۳۰۰نفر از کادر درمان به کرونا/ مرگ مادران باردار و بیماران دیابتی در صورت ابتلا حتمی است

ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمان استان به کرونا گفت: مرگ مادران باردار، بیماران دیابتی، قلبی، ریوی، سرطان و کسانی که سن بالا دارند در صورت ابتلا حتمی است.

به گزارش خبرنگار زرك، محمدرضا نیکبخت ۳۰ ارديبهشت در گفت و گو با رسانه‌ها در سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی شهرهای مختلف لرستان در رابطه با بیماری کرونا، اظهار داشت: ما هیچ شهری را نداریم که در خطر نباشد.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرهای لرستان یا قرمز است و یا زرد، عنوان کرد: شهر سفید به لحاظ شیوع این بیماری در استان نداریم.

خطر همراه ما است

ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه خطر همراه ما است، بیان داشت: تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است، هر کس باید خودش، خودش را نجات بدهد، هر چه از دست ما بر بیاید انجام می‌دهیم.

نيكبخت با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمان استان به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: مرگ کادر درمانی نداشته‌ایم، اما مبتلا و بستری شده‌اند.

وي با تاکید بر اینکه مردم از حضور بی مورد در بازار، خیابان‌ها و… پرهیز کنند، افزود: مردم صبر کنند، بگذارند بیماری تمام شود.

مرگ مادران باردار، بیماران دیابتی، قلبی، ریوی، سرطان و کسانی که سن بالا دارند در صورت ابتلا حتمی است

ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: مرگ به دلیل ابتلا به این بیماری کم است اما مرگ مادران باردار، بیماران دیابتی، قلبی، ریوی، سرطان و کسانی که سن بالا دارند در صورت ابتلا حتمی است، افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند حدود پنج ماه گرفتار این بیماری هستند.

نيكبخت، عنوان کرد: جلسه شورای استانی کرونا و همچنین علوم پزشکی مرتب برگزار می‌شود، تذکرات لازم داده می‌شود، الان وضع استان خوب نیست، شهرهای بروجرد، خرم آباد، دورود، دلفان و ازنا شرایط بدتری نسبت به سایر شهرها دارند.

وي با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماران بدون علامت هستند تا آزمایش ندهند ابتلای آنها مشخص نمی‌شود، گفت: در این راستا کار بیمار یابی را در استان افزایش داده‌ایم./

وحيد كاظمي ذهابي

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشكي لرستان - محمدرضا نيكبخت - ويروس كرونا - كوويد۱۹

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم