ارديبهشت ۱۳۹۹

ثبت بیش از ۶۷فقره آتش‌سوزی در لرستان طی سال۹۸ / ۶۷۵ هکتار از جنگل‌های استان در آتش سوخت

پايگاه خبري زرك ـ امير کریمی‌فر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از ثبت بیش از ۶۷ فقره آتش‌سوزی درسطح استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه ۶۷۵ هکتار از وسعت جنگل‌ها و مراتع استان دچار حریق شد.

شیرزاد نجفی امروز یکشنبه ۱۱خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار زرک، با بیان اینکه لرستان ۲میلیون و ۱۰۰هزار هکتار از اراضی ملی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در این استان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار جنگل و ۸۸۵ هزار هکتار مرتع وجود دارد.

«سید حمیدرضا کاظمی» ريیس مجمع نمایندگان لرستان شد
با راي نمايندگان استان؛

سید حمیدرضا کاظمی با رای نمایندگان لرستان در مجلس ريیس مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش پايگاه خبري زرك، سید حمیدرضا کاظمی با اجماع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، به عنوان اولین ريیس مجمع نمایندگان این استان در نهادقانونگذاری کشور انتخاب شد.

زاگرس را دریابیم

پايگاه خبري زرك ـ محمدحسين بازگير

امسال تن خسته و بی‌رمق زاگرس را باران رحمت الهی جانانه نواخت، بیشتر از هر سالی بر آن بارید و نه تنها بلوط‌های تشنه سیراب شدند که بیش از سه هزار گونه گیاهی موجود هم جانی تازه گرفتند و همه جا سرسبز و آباد شد، از پیرانشهر آذربایجان غربی تا فیروزآباد فارس، عرصه‌ای به طول حدود ۱۵۰۰ و عرض حدود یکصد کیلومتر، را بلوط با کمک گل‌ها و گیاهان متنوع و رنگارنگ تزیین نمود.

2هزار روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود
تا پایان برنامه ششم توسعه؛

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از اتصال ۲هزار روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ شهاب حیدری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آماده بهره برداری از اتصال ۳۰۰ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات هستیم، اظهار داشت: این امر در راستای توسعه خدمات الکترونیک و اقتصاد دیجیتال است.

وی، بیان داشت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید دو هزار روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

جشنواره ملی ورزش‌های هوایی در خرم‌‌آباد برگزار می‌شود
با هدف توسعه صنعت گردشگری لرستان؛

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری جشنواره ملی ورزش‌های هوایی با هدف توسعه صنعت گردشگری در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی امروز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: لرستان با توجه به جغرافیا و اقلیم خوش آب و هوا از ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه گردشگردی برخوردار است و برگزاری این جشنواره می‌تواند در بهتر معرفی شدن جاذبه‌های گردشگری استان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرحله سوم مرمت پل تاریخی کاکارضا سلسله خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی امروز یکشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: مرحله سوم مرمت پل تاریخی کاکارضا با استفاده از ملات سنتی باتارد و سنگ‌های لاشه‌ای لت، به پایان رسید.

فوت 2 بیمار و ثبت 91 مورد ابتلای جدید در لرستان
یکشنبه ۱۱ خرداد۹۹؛

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان اعلام کرد: با مرگ ۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ تعداد کل جانباختگان استان به ۱۶۲ نفر رسید. همچنین موارد ابتلا به ویروس کرونا با افزایش ۹۱نفری به ۴هزار و ۲۷۲ تن رسید.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمدرضا نیکبخت ظهر امروز یکشنبه اظهار داشت: از ۵۰۲ نمونه ارسالی طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد۹۱ نفر به آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در لرستان اضافه شد.

پل «شهدای دانش‌آموز» بروجرد به بهره‌برداری رسید
با حضور استاندار لرستان؛

آیین افتتاح و بهره برداری از پل شهدای دانش‌آموز شهرستان بروجرد با حضور استاندار لرستان، معاونان هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استانداری لرستان،فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

آسیه پناهی
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خبر داد

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی» خبر داد.

به گزارش قوه قضاییه، پرویز توسلی زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی، گفت: دستگاه قضایی خواستار برخورد با عواملی است که ممکن است نقض قانون کرده و این کار باعث مرگ خانم پناهی شده باشد.

باشگاه افسران خرم آباد
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرمت ساختمان «باشگاه افسران» مجموعه فرهنگی، تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی لرستان، سید امین قاسمی ظهر شنبه با اعلام این خبر افزود: مرمت این ساختمان تاریخی کاملاً تمام شده و در حال حاضر ضمن انجام فضاسازی اطراف آن، پیگیر ایجاد طرح محتوای این بنای تاریخی هستیم.

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم