ثبت بیش از ۶۷فقره آتش‌سوزی در لرستان طی سال۹۸ / ۶۷۵ هکتار از جنگل‌های استان در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان به زرک خبر داد؛

ثبت بیش از ۶۷فقره آتش‌سوزی در لرستان طی سال۹۸ / ۶۷۵ هکتار از جنگل‌های استان در آتش سوخت

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان

پايگاه خبري زرك ـ امير کریمی‌فر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از ثبت بیش از ۶۷ فقره آتش‌سوزی درسطح استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه ۶۷۵ هکتار از وسعت جنگل‌ها و مراتع استان دچار حریق شد.

شیرزاد نجفی امروز یکشنبه ۱۱خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار زرک، با بیان اینکه لرستان ۲میلیون و ۱۰۰هزار هکتار از اراضی ملی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در این استان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار جنگل و ۸۸۵ هزار هکتار مرتع وجود دارد.

وی، افزایش رشد پوشش گیاهی در سطح جنگل‌ها، مراتع، پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌های لرستان را حاصل بارش‌های سال گذشته و اوایل سال‌جاری دانست و گفت: برای پیشگیری از حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تدابیر لازم اندیشیده شده است.

در نقاط حساس جنگل‌ها و مراتع لرستان «آتش‌بر» ایجاد شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از وجود بیش از ۱۵۰ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در استان با مساحت ۷۵۰ هزار هکتار خبر داد و تصریح کرد: در این نقاط اقدامات لازم به منظور پیشگیری از حریق و استقرار دیده بان صورت گرفته است.

نجفی یادآور شد: طی یک ماه گذشته در نقاط حساس جنگل‌ها و مراتع لرستان به طور کامل آتش‌بر ایجاد شده است و کشیک شبانه روزی در سطح اداره کل استان، شهرستان‌ها و بخش‌های لرستان دایر کردیم.

او از تشکیل جلسات پیشگیری از حریق در محل استانداری و شهرستان‌ها، تهیه لوازم و ملزومات مورد نیاز حریق و مکاتبه با فرمانداران و بخشداران به عنوان دیگر اقدامات پیشگیرانه‌ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نام برد.

 بیشترین آتش‌سوزی‌های ۱۰سال گذشته در ۵ شهرستان لرستان اتفاق افتاده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید بر اینکه در سطح استان ۵ شهرستان خیلی بحرانی داریم، خاطرنشان کرد: برابر آمارهای ۱۰سال گذشته، بیشترین آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان در این شهرستان‌ها اتفاق افتاده است.

نجفی، از شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر به عنوان نقاط حساس و بحرانی لرستان یاد کرد و گفت: با وجود تدابیر لازم برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها در سطح استان، سال گذشته بیش از ۶۷ فقره حریق در سطح استان اتفاق افتاد که متاسفانه ۶۷۵ هکتار از وسعت جنگل‌ها و مراتع استان در آتش سوخت.

وی با اعلام اینکه امسال با تدابیری که توسط استاندار لرستان و سازمان جنگل‌ها به عمل آمده برآنیم یک دستگاه بالگرد را در استان مستقر می‌کنیم، اظهار داشت: برای نخستین بار با تاکید استاندار مجوز ۱۰۰ صد ساعت پرواز بر روی اراضی جنگلی مرتعی استان صادر شده است که به منظور پیشگیری از حریق و جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی به عمل آمده که امسال نهایی و عملی خواهد شد.

از آتش زدن مزارع بعد از برداشت محصول خودداری کنید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از هم استانی‌ها و کشاورزان خواست از آتش زدن مزارع بعد از برداشت محصول خودداری کنند.

نجفی در ادامه گفت: با توجه به پوشش انبوه جنگل و مراتع از بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی لرستان می‌خواهیم در این زمان با اداره منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تلفن ۱۵۰۴ به طور شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و اخبار مردمی هست، گفت: مردم به محض مشاهده دود یا آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع سریعا مراتب را با این شماره تلفن به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گزارش دهند./

پایان پیام

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم