۳۱۸ نمونه مثبت کرونایی در پلدختر ثبت شد

کد خبر: 
۱۵۸۴
سياووشي:

۳۱۸ نمونه مثبت کرونایی در پلدختر ثبت شد

۳۱۸ نمونه مثبت کرونایی در پلدختر ثبت شد

ريیس شبکه بهداشت پلدختر گفت: از مجموعه یک‌هزارو ۸۹۵ نمونه ارسالی مشکوک به کرونا از اين شهرستان به مرکز استان تاکنون ۳۱۸ نمونه مثبت اعلام شده است.

به گزارش پايگاه خبري زرك، علی صفدر سیاووشی روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: با توجه به روند صعودی افزایش شیوع کرونا به علت فعالیت‌های روزانه مردم در کل کشور، استان لرستان و شهرستان پلدختر نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی بابیان این که ستاد مدیریت کرونا استان لرستان را در وضعیت هشدار اعلام کرده است، افزود: از این رو طی ۱۰ روز فعالیت‌های رستوران‌ها، تالارها، کافی شاپ، قهوه خانه‌ها و قلیان سراها در سراسر استان تعطیل اعلام شده است.

ريیس شبکه بهداشت پلدختر گفت: بر اساس این مصوبه انتظار می رود طی این ۱۰ روز نیروی انتظامی با همکاری اداره‌های صمت، میراث فرهنگی، اتاق اصناف، تعزیرات و شبکه بهداشت شهرستان در این مدت برای اجرای برنامه‌های مربوطه با هیچ کدام از این مراکز به ویژه تالارها مماشات نکنند و برنامه های این مصوبه همزمان با سراسر استان پیش رود.

وی افزود: اگر در اجرای مصوبه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا استان، در شهرستان پلدختر قصوری ایجاد شود و تعداد نمونه‌های مثبت بر اثر بی‌توجهی افزایش باید پاسخگو باشیم.

۱۸نفر از كاركنان شبكه بهداشت و درمان پلدختر مبتلا شدند

سیاووشی یادآورشد: با توجه به درگیری ۱۸ نفر از كاركنان شبکه بهداشت و درمان به مجموعه خانه‌های بهداشت پلدختر بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در برابر کرونا سیر فرسایشی دارد.

وی افزود: هم اکنون ۶ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان پلدختر بستری هستند و تاکنون ۱۱ نفر فوتی بر اثر کرونا در پلدختر ثبت شده که نسبت به نمونه‌های مثبت میزان ۳.۵ درصد است.

رييس شبکه بهداشت پلدختر گفت: اگرچه شهرستان پلدختر از لحاظ تعداد فوتی‌ها در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد اما نباید این مسئله باعث شود نگرانی ها و حساسیت ها نسبت به ویروس کرونا پایین آید.

وی افزود: بیمارستان پلدختر در صورتی که تعداد نمونه‌های مثبت افزایش پیدا کند به هیچ وجه پاسخگو نیست و در چنین شرایطی مجبور به ایجاد نقاحت گاه هستیم که در این صورت با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه و برای شبکه بهداشت و مردم مشکلاتی ایجاد می‌شود.

سیاووشی یادآورشد: گشت‌هایی در سراسر شهرستان برای اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت بیشتر در مردم راه‌اندازی شده تا طی این ۱۰ روز فعالیت داشته باشند و در چنین شرایطی باید تمام نقاط شهرستان با هم هماهنگ باشند و شرایطی ایجاد شود که مردم نسبت به شیوع کرونا حساس‌تر شوند.

ريیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: با توجه به این که اعلام نتیجه آزمایش نمونه‌های ارسالی به مرکز استان نیاز به طی کردن پروسه خاص خود دارد و ممکن است سه روز یا بیشتر طول بکشد ، بیماران زمینه ای مانند دیابت، قلبی و عروقی، فشار خون، زندانیان و زنان باردار در خانه بمانند./

 

برچسب‌ها: 
شبكه بهداشت و درمان پلدختر - علي صفدر سياووشي - ويروس كرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم