۱۷ هزار شیء تاریخی در زیرزمین قلعه فلک الافلاک در حال پوسیدن است

کد خبر: 
۴۸۵۴
نایب رئیس شورای شهر خرم‌آباد:

۱۷ هزار شیء تاریخی در زیرزمین قلعه فلک الافلاک در حال پوسیدن است

مجید دریکوند نایب رئیس شورای شهر خرم آباد

خرم‌آباد ـ نایب رئیس شورای شهرخرم‌آباد با انتقاد از اینکه ۱۷ هزار شیء تاریخی در زیرزمین قلعه در حال پوسیدن است، ایجاد موزه در مرکز استان را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «مجید دریکوند» که در هشتادمین جلسه شورای شهر خرم‌آباد که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان برگزار شد سخن می‌گفت، اظهار داشت: مرکز استان دارای ظرفیت‌های عظیمی است که می‌تواند سرنوشت این شهر را تغییر دهد.

وی با اعلام اینکه غیر از موضوع گردشگری، ظرفیت‌ بافت تاریخی در این شهر وجود دارد، تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد در کنار میراث فرهنگی لرستان در حال مرمت این بافت است.

نایب رئیس شورای شهر خرم‌آباد با ابراز تأسف از اینکه ۱۷ هزار شیء تاریخی فوق العاده گرانبها در زیر زمین‌های قلعه فلک افلاک در حال پوسیدن است، گفت: برای جلوگیری از نابودی این اشیاء عتیقه بایستی فضایی برای نگهداری آنها فراهم شود و به همین دلیل ایجاد موزه در مرکز لرستان را به شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و مدیرکل میراث فرهنگی استان پیشنهاد می‌دهم.
 
دریکوند با تاکید بر اینکه خانه‌های تاریخی پادگان ۰۷ خرم‌آباد قابلیت موزه شدن را دارد، توجه ویژه میراث فرهنگی  به این مهم را خواستار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شورای اسلامی شهر خرم آباد - مجید دریکوند - موزه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم