۱۱۷ هزار نفر مشکوک به کرونا در بروجرد ویزیت شدند

کد خبر: 
۱۵۰۰
رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

۱۱۷ هزار نفر مشکوک به کرونا در بروجرد ویزیت شدند

دکتر محمد کاکاوند رییس شبکه بهداشت بروجرد

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: ۱۱۷ هزار نفر مشکوک به ویروس کرونا در این شهرستان ویزیت شدند.

به گزارش خبرنگار زرک، محمد کاکاوند عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد افزود: فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک در جامعه ضروری است و استفاده از ابزار به عنوان محافظی برای جلوگیری از شیوع کرونا باید ترویج شود.

وی بیان کرد: هزینه درمان ها افزایش یافته که باید نیرو و امکانات را فقط صرف مبتلایان کرونا کنیم، ویروس در جامعه در حال چرخش است و پروتکل ها باید عوض شود.

کاکاوند اضافه کرد: فاصله گذاری اجتماعی در جامعه رعایت نمی شود در حالی که باید هر فردی علائمی از کرونا دارد، خود را قرنطینه کند.

وی اظهار داشت: تعداد بستری های کرونایی نیز کمتر شده است و افرادی که شرایط خاصی داشته باشند و یا بیماران زمینه ای بستری و تحت مراقبت قرار می گیرند.

معاون فرماندار بروجرد گفت: مراسمات عروسی با وجود تعطیلی تالارها و سالن های پذیرایی در باغات انجام میشود که از نظر بهداشتی خطرناکتر است.

احمد گودرزیان افزود: به دنبال تهیه ماسک های ارزان قیمت هستیم که همه افراد در مکان های مختلف استفاده کنند و همچنین برخی ادارات باید به دستگاه ضدعفونی خودکار مجهز شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: مجموعه های گردشگری در کرونا آسیب های فراوانی دیده اند و برخی سو استفاده کردند و اقامت غیر قانونی انجام دادند.

حجت اله یارمحمدی اضافه کرد: برخی باغات و ویلا ها نیز اقامت غیر قانونی دارند و نیاز است تا با رعایت پروتکل های بهداشتی برخی هتل ها و مراکز اقامتی بازگشایی شوند.

وی بیان کرد: برخی سودجویان از این فرصت سواستفاده کرده و تورهای غیر مجاز تشکیل داده اند که باید تدابیری اندیشیده شود.

یارمحمدی گفت: باید با رعایت همه پروتکل های بهداشتی مانند بسیاری از ادارات و رعایت اصول بهداشتی، مراکز اقامتی و گردشگری بازگشایی شود./

محمد نوایی

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشكي لرستان - دکتر محمد کاکاوند - شبکه بهداشت و درمان بروجرد - ویروس کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم