کرونا در دلفان؛ دو روستای مهم قرنطینه شد / افزایش همه گیری در روستاها

کد خبر: 
۹۲۲
رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان خبر داد؛

کرونا در دلفان؛ دو روستای مهم قرنطینه شد / افزایش همه گیری در روستاها

رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان از قرنطینه شدن دو روستای مهم این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه افزایش همه‌گیری کرونا در روستاها را داریم که با مداخله به موقع سعی بر کنترل این وضعیت را داریم.

به گزارش خبرنگار زرک، امیر رضاییان در سخنانی اظهار داشت: تاکنون دو روستای مهم را قرنطینه کردیم که به دلیل اینکه در ایام عید کارگرها از تهران آمدند و باعث بوجود آوردن کانون‌های آلودگی در این روستاها شدند.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون شبکه بهداشت و درمان دلفان به منظور مقابله و جلوگیری از موارد بیشتر غربالگری روزانه را در دستور کار قرار دارد گفت: اپیدمیولوژیک، بررسی موارد مشکوک، استقرار تیم مرکز جهت انجام تست‌های آزمایشگاهی و کرونا از مواردی است که در روستاهای شهرستان بصورت روزانه انجام می‌گیرد.

ضد عفونی منازل افراد مثبت و معابر روستا، تامین اقلام بهداشتی و در صورت امکان معیشتی، مدیریت پسماندهای عفونی، شروع درمان دارویی برای موارد مثبت سرپایی، قرنطینه کردن خانوارهای درگیر، کنترل بسته شدن ورودی‌های روستا با هماهنگی بخشداری و نیروهای نظامی و انتظامی و فعال کردن کمک‌رسان‌های بسیج برای خانه بهداشت از دیگر مواردی بود که رضاییان از آن‌ها به عنوان اقدامات ضد کرونایی در حال انجام در روستاهای دلفان برشمرد.

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشكي لرستان - شبكه بهداشت و درمان دلفان - امير رضاييان - ويروس كرونا - قرنطينه - اپيدمي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم