کاشت سالانه ۷.۵ میلیون اصله درخت در لرستان

کد خبر: 
۵۱۲۰
سرپرست منابع طبیعی لرستان مطرح کرد؛

کاشت سالانه ۷.۵ میلیون اصله درخت در لرستان

کاشت سالانه ۷.۵ میلیون اصله درخت در لرستان

خرم‌آباد - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، سهمیه این استان در کاشت درخت را ۷.۵ میلیون اصله در سال عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «حسین میرزایی» در سخنانی، اظهار داشت: تولید و کاشت یک میلیارد درخت مستلزم کمک و همراهی مردم شریف ایران است.

وی، افزود: تولید و کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یک اقدام اجتماعی و مردمی از کارهای مهم سازمان منابع طبیعی کشور است که به مدت چهار سال با حمایت دولت و مشارکت مردم و علاقه‌مندان به منابع طبیعی و محیط زیست در کشور اجرایی خواهد شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، به تأکیدات وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اهمیت درختکاری در جذب کربن، حفاظت از آب و خاک و… اشاره کرد و گفت: ایران هفتمین کشور تولید کننده کربن در جهان است که دارای پوشش جنگلی کمی است و بخش صنعت نیز به سرعت در حال توسعه است، لذا ممکن است در آینده تولید آلاینده‌ها بر تولید اکسیژن پیشی بگیرد از این رو ضرورت دارد که جنگل‌ها توسعه یابند.

«میرزایی» با بیان اینکه همه با هم در تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید تلاش کنیم، عنوان کرد: سهم لرستان از این میزان، هر ساله ۷.۵ میلیون که طی چهار سال به کاشت ۳۰ میلیون درخت باید برسد.

وی، امنیت غذایی را مستلزم حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی دانست و اظهار کرد: از تمامی دستگاه‌های اجرایی، اهالی رسانه، ورزشکاران و همه آحاد مردم شریف استان تقاضا دارم که در راستای کاشت ۳۰ میلیون درخت، منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان را یاری کنند.

برچسب‌ها: 
اداره کل منابع طبیعی لرستان - حسین میرزایی - کاشت نهال و درخت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم