کارشناسان چشم بینای دستگاه قضایی هستند

کد خبر: 
۴۴۳۵
مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان:

کارشناسان چشم بینای دستگاه قضایی هستند

حسین رضا دلفان مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان

مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان در دیدار با هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با تاکید بر اهمیت کار کارشناسان گفت: کارشناسان چشم بینای دستگاه قضایی هستند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حسین‌رضا دلفان با اشاره به تنوع دعاوی مطروحه در دادگستری اظهار داشت: از آنجا که قضات نمی‌توانند در همه‌ی زمینه‌ها اطلاعات تخصصی داشته باشند، بر اساس قانون نیازمند نظریه‌ی کارشناسی هستند و از این رو نقش تعیین‌کننده‌ای در روند دادرسی عادلانه دارند.

وی با اشاره به سابقه‌ی طولانی بحث کارشناسی تصریح کرد: هم در صدر اسلام موضوع کارشناسی مطرح بوده و هم در ایران سابقه‌ی طولانی دارد.

دلفان با بیان اینکه باید افرادی در این زمینه فعالیت نمایند که به اجرای هر چه بهتر عدالت کمک کنند، تصریح کرد: خوشبختانه از باب سلامت کارشناسان، استان لرستان دارای کمترین میزان تخلفات کارشناسی است.

مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان با اشاره به اطاله‌ی دادرسی عنوان داشت: بعضا یکی از دلایل اطاله‌ی دادرسی عدم اعلام نظر کارشناس در مهلت تعیین‌شده توسط قاضی است.

حسین‌رضا دلفان افزود: در این زمینه ممکن است کارشناس در مهلت تعیین‌شده قادر به ارائه‌ی نظریه نباشد که در این صورت بر اساس قانون باید از قاضی مربوطه تقاضای مهلت بیشتر کند تا پرونده بلاتکلیف نماند.

وی با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی در رابطه با کارشناسان خاطرنشان ساخت: بعضا با مواردی مواجه می‌شویم که نظریه‌ی کارشناسی مستدل و قاطع نیست که در این خصوص کانون می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط به برطرف نمودن این مشکل کمک نماید.

دلفان با اشاره به برخی حوزه‌‌های کارشناسی از جمله مسائل مرتبط با شهرداری و همچنین تصادفات بیان داشت: در بسیاری از حوزه‌ها، نظریه‌ی کارشناسی می‌تواند به حقوق عامه کمک نماید که ضروری است در این زمینه کارشناسان با هوشیاری عمل نمایند.

مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان با اشاره به بحث قیمت‌گذاری عنوان داشت: در هیات‌های کارشناسی بعضا با اختلاف قابل‌توجه قیمت‌های اعلام شده مواجه هستیم که منطقی نیست و باید چاره‌ای برای آن پیدا کرد.

دیدار هیات مدیره کانون با مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دادگستری لرستان - حسین رضا دلفان - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم