کارشناسان در حدود صلاحیت علمی و جغرافیایی خود اظهار نظر نمایند

کد خبر: 
۴۵۳۹
قاضی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:

کارشناسان در حدود صلاحیت علمی و جغرافیایی خود اظهار نظر نمایند

رضا دلفانی قاضی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

قاضی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در نخستین جلسه‌ی رسیدگی خود به شکایات از کارشناسان اظهار داشت: کارشناسان در حدود صلاحیت علمی و جغرافیایی خود اظهار نظر نمایند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ رضا دلفانی با بیان اینکه بیشترین شکایت‌ها از کارشناسان در زمینه‌ی اظهار نظر خارج از صلاحیت کارشناسی است، گفت: در مواردی که قاضی امر کارشناسی را به کارشناس ارجاع می‌دهد چنانچه خارج از حدود صلاحیت اوست یا در حیطه‌ی جهات رد کارشناسی می‌باشد، کارشناس وظیفه دارد موضوع را به قاضی اطلاع دهد.

وی با بیان اینکه کارشناسان از پذیرش پرونده‌های شبهه‌انگیز پرهیز نمایند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد ممکن است کارشناس نیت سوء نداشته باشد اما به واسطه‌ی عدم دقت در جوانب پرونده، دچار مشکل شود.

دلفانی با اشاره به کارشناسی‌های سه نفره به بالا که قبلا کارشناس یا کارشناسان دیگری در مورد آن اظهار نظر کرده‌اند، عنوان داشت: کارشناسان در مواجهه با چنین پرونده‌هایی ضرورت دارد نظریه‌ی قبلی را به دقت بررسی نمایند و با به چالش کشیدن آن به صورت فنی اظهارنظر نمایند.

قاضی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان افزود: انتظار می‌رود نظریات کارشناسی همراه با استدلال و از نظر فنی همراه با دلایل محکم و متقن باشد و در این صورت است که حتی در صورت شکایت هم قابل دفاع است و مساله‌ای متوجه کارشناس نخواهد بود.

رضا دلفانی با بیان اینکه رویه‌ی دادگاه انتظامی کانون پیشگیری از بروز تخلف است، تصریح کرد: در عین حال با تخلفاتی که محرز شود در چارچوب قوانین و مقررات قاطعانه برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دادگاه انتظامی - رضا دلفانی - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم