پایمال شدن حق شهرداری خرم‌آباد در پروژه برج‌های دوقلو

کد خبر: 
۴۵۲۱
شهردار مرکز لرستان خبر داد:

پایمال شدن حق شهرداری خرم‌آباد در پروژه برج‌های دوقلو

سعید فتوحی شهردار خرم آباد

شهردار مرکز لرستان از پایمال شدن حق شهرداری در پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «سعید فتوحی» عصر امروز شنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه لرستان که در سالن جلسات شهرداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: جلب مشارکت مردم در پرداخت عوارض شهری یک ضرورت است، اما متأسفانه شهروندان به شهرداری بی‌اعتماد هستند و یک رابطه دوسویه بین مردم و این نهاد وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه درآمد شهرداری‌ها از محل دریافت عوارضات شهروندان است، تصریح کرد: مشارکت مردم در این زمینه پایین است، اما اگر کار صادقانه انجام شود مردم مشارکت خواهند کرد.

انتصابات بر اساس تصمیم‌گیری خودم بوده است

شهردار مرکز لرستان در واکنش به برخی انتقادات و هجمه‌ها در خصوص انتصابات اخیر در این مجموعه بیان داشت: نمی‌گویم توصیه‌ و سفارشی در کار نیست، اما انتصابات بر اساس تصمیم‌گیری خودم بوده و تا صد در صد رضایت نداشته‌ام کسی را منصوب نکرده‌ام.

فتوحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتقاد دارم بایستی به محله‌های محروم خرم‌آباد بیشتر از سایر محلات توجه و خدمات‌رسانی شود به همین منظور برای شناسایی مشکلات از این مناطق بازدید میدانی به عمل آورده‌ام.

وی افزود: در این راستا سعی کرده‌ام خدماتی چون؛ جدول‌گذاری، آسفالت و رنگ‌آمیزی در مناطق محروم انجام شود.

شهرداری خرم‌آباد با ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی

وی ادامه داد: شهرداری خرم‌آباد مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان بدهکار است و بودجه امسال این نهاد نیز ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این مبلغ، ۲۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود.

فتوحی افزود: مشکل دیگر این است که در بودجه ۱۴۰۰ پروژه‌های عمرانی زیادی برای مرکز لرستان پیش‌بینی نشده و همین امر سبب توقف پروژه‌های عمرانی سطح شهر شده است.

وی علت کندی روند پیشرفت کاری برخی از پروژه‌های عمرانی خرم‌آباد را هزینه از محل درآمدهای جاری عنوان کرد.

وجدانم قبول نمی‌کند نان کسی را آجر کنم

شهردار مرکز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به دستفروشان سطح شهر خرم‌آباد اشاره و اضافه کرد: به دلیل بیکاری شاهد افزایش دستفروشان در سطح شهر هستیم، با وجود اینکه با نیروی انتظامی قراردادی مبنی بر جمع‌آوری دستفروشان منعقد کردیم اما به نظر می‌رسد این راهکار مؤثر نیست، زیرا دستفروشی منبع درآمد این افرد است.

وی افزود: وجدانم قبول نمی‌کند نان کسی را آجر کنم به همین منظور به جای جمع‌آوری دستفروشان بحث ساماندهی را در پیش گرفته‌ام.

حق خوری برج‌های دو قلوی خرم‌آباد

شهردار خرم‌آباد در ادامه به برج‌های دوقلو اشاره کرد و گفت: زمین این پروژه را شهرداری تأمین کرده و در قبال آن تنها ۲۵درصد سهم گرفته که در این راستا در حق شهرداری اجحاف شده است.

فتوحی اعلام کرد: پیمانکار می‌بایست ۴۰ ماهه پروژه را به بهره‌برداری می‌رساند، اما نه تنها این کار را نکرد که به مفاد قرارداد بی‌اعتنا بوده و کار را به پیمانکار جزء واگذار کرد.

وی افزود: انگیزه‌ای از این شریک برای ادامه کار نمی‌بینم و تا فسخ قرارداد پای کار هستم.

افتتاح فاز نخست شهربازی کیو تا پایان سال

شهردار مرکز لرستان در بخش دیگری به پروژه شهربازی کیو اشاره کرد و گفت: هم اکنون این پروژه از پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی برخوردار است و سرمایه‌گذار، قول افتتاح فاز نخست این مجموعه را تا پایان سال داده است.

فتوحی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار قرار است ۱۰ سال از شهربازی بهره‌برداری کند و بعد از افتتاح سالانه بیش از ۷۵۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت نماید.

وی از افزایش سرانه فضای سبز در خرم‌آباد خبر داد و اعلام کرد: برنامه داریم هر سه ماه یکبار پارک‌های محله‌ای را برای افتتاح داشته باشیم تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز باشیم.

شهردار خرم‌آباد تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ تجمیع حقوق را در شهرداری اجرایی می‌کنیم که موجب می‌شود همه کارکنان شهرداری در یک روز حقوق خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سعید فتوحی - شهرداری خرم آباد - شهربازی - برج های دوقلو

دیدگاه‌ها

بهنوش (تایید نشده)

ما انتظار معجزه نداریم و اگر همین صحبت هایی که فرمودید رو اجرا کنید مطمئناً نمره ی قبولی گرفته اید به امید روزهای بهتر

۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۸
Rouzbahani

درودتان باد

۱۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۰

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم