مهار آتش‌سوزی «گَوَر» و «گاچال» در کوهدشت / عاملان آتش‌سوزی دستگیر شدند

کد خبر: 
۱۷۶۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد؛

مهار آتش‌سوزی «گَوَر» و «گاچال» در کوهدشت / عاملان آتش‌سوزی دستگیر شدند

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اطفای کامل آتش‌سوزی منطقه «گَوَر» و «گاچال» شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: عاملان این حادثه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در این منطقه تا ساعت ۳ بامداد روز پنجشنبه اطفاء شده بود خاطرنشان کرد: به گواه افراد محلی و بر اساس گزارشات واصله، جای بسی تاسف دارد که بطور کاملا مشکوک، مجددا ساعاتی بعد در نقاط مختلفی در همان منطقه، آتش عامدانه شعله ور می‌شود.

وی افزود: پس از تحقیقات محلی و عملیات ضربتی موفق شدیم افرادی که بصورت عمدی، دست به این کار زده بودند را دستگیر و توسط مقامات انتظامی بازداشت نماییم که البته تحقیقات توسط مراجع ذیصلاح ادامه دارد و نتیجه نهایی آن پس از مشخص شدن، متعاقبا اعلام خواهد شد.

نجفی با ابراز ناراحتی از عملکرد این افراد خاطرنشان کرد: منطقه دارای شیب بسیار تند بوده و کار اطفاء چنان مشکل بود که مجبور شدیم پس از رایزنی‌ها با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، با آوردن هلی‌کوپتر از کرمانشاه نه تنها منطقه را توسط پرسنل منابع طبیعی استان و شهرستان، جوامع محلی، بسیج، دوستداران طبیعت و... اطفاء کامل نماییم؛ بلکه با اعزام نیرو به کمک هلی بُرد، منطقه را تحت پایش قرار دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه مندی از افراد مغرضی که با ساختن کلیپ‌های خلاف واقع، مسبب تشویش اذهان عمومی شده‌اند اظهار کرد: متاسفانه این افراد تلاش و کوشش‌های بی وقفه و شبانه روزی نیروهای عمل کننده در میدان و گرمای طاقت فرسای بالای ۴۰ درجه را مد نظر نداشته و  سعی بر آن داشتند که با فرافکنی و تشویش اذهان عمومی، زحمات نیروهای درگیر در حریق را وارونه جلوه دهند.

نجفی به جُرم حریق عمدی در جنگل که ۳ تا ۶ سال حبس دارد گریزی زد و افزود: منطقه مورد حریق دارای پوشش علفی، بوته زار و صخره‌ای بوده و خوشبختانه پوشش جنگلی در آن منطقه ضعیف است.

نجفی در پایان از حضور فعال نعمتی فرماندار سختکوش شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، بخشداران، دهیاران، جوامع محلی و همه افرادی که در این اطفاء حریق سرسختانه پای کار بودند تقدیر و تشکر بعمل آورد.

پیام عالیخانی چگنی/

 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل منابع طبیعی لرستان - شیرزاد نجفی - آتش سوزی - گاچال - کوهدشت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم