مراسم اتیان سوگند کارآموزان سال ۹۵ ابتدای هفته آینده برگزار می‌شود

کد خبر: 
۲۲۶۹
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:

مراسم اتیان سوگند کارآموزان سال ۹۵ ابتدای هفته آینده برگزار می‌شود

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گفت: علیرغم همه‌ی مشکلات موجود، با هماهنگی‌های صورت گرفته و با رعایت همه‌ی پروتکل‌های بهداشتی، مراسم اتیان سوگند کارآموزان سال ۹۵ روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت والیزاده که در جلسه‌ی هیات مدیره کانون سخن می‌گفت با اشاره به دشواری‌های برگزاری مراسم اظهار داشت: متاسفانه شروع فعالیت هیات مدیره فعلی با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور همزمان شد و با وجود شرایط خاص و ملتهب آن روزها امکان برگزاری مراسم اتیان سوگند کارآموزان کارشناسی سال ۹۵ میسر نشد.

وی با تاکید بر اینکه  با آغاز سال جاری نیز تا به امروز شرایط برگزاری این مراسم و تعیین تکلیف این عزیزان مقدور نبوده افزود: هیات مدیره کانون در چند مرحله اقدام به هماهنگی برای انجام مراسم کردند که آخرین مورد آن که بنا بود در محیط باز با رعایت همه‌ی پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردد، در آخرین ساعات با مخالف ستاد مبارزه با کرونا به انجام نرسید.

والیزاده بیان داشت: با تاکید شورای عالی مبنی بر گذراندن دوره آموزشی پیش از صدور پروانه کارشناسی، از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استان استفاده کردیم تا این دوره به صورت مجازی برگزار شود که متاسفانه زیرساخت‌های اینترنتی استان پاسخگو نبود و علیرغم هزینه‌های انجام شده، ناگزیر با تقسیم کارآموزان به گروه‌های کوچک و مدنظر داشتن تمام موازین بهداشتی، صرفا برای تسهیل فرایند تعیین تکلیف این عزیزان، دوره‌ی مذکور به صورت حضوری در ۱۰ روز برگزار گردید.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با گلایه از برخی کارآموزان کارشناسی سال ۹۵ تصریح کرد: متاسفانه تعداد اندکی از این عزیزان با مراجعه به دستگاه‌های نظارتی نسبت به شکایت از کانون برای برگزاری این دوره اقدام نمودند که همین امر باعث گردید بخشی از توان و تمرکز هیات مدیره صرف پاسخگویی به این دستگاه‌ها و رفع سوءتفاهمات پیش آمده شود؛ این در حالی بود که کانون صرفا برای انجام بخشی از فرایند تعیین تکلیف آن‌ها ناگزیر از این کار بود و گزینه‌ی دیگری وجود نداشت.

والیزاده عنوان داشت: در نهایت هیات مدیره کانون به این نتیجه رسید که چنانچه مشکل تازه‌ای به وجود نیاید، با تقسیم کارآموزان به گروه‌های کوچک، مراسم اتیان سوگند آن دسته از کارشناسانی که پرونده‌شان تکمیل گردیده در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه برگزار گردد تا  بیش از این پروسه‌ی دریافت پروانه آن‌ها طولانی نگردد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان هیات مدیره نقشی در طولانی شدن این پروسه نداشته، بیان داشت: خدا شاهد و گواه کار ماست و می‌داند که هیچ گونه تعمد و حب و بغضی در این زمینه وجود نداشته و بسیار خرسندیم از اینکه این عزیزان به جامعه کارشناسی استان اضافه می‌شوند و هیچ گونه تضاد منافعی در این زمینه وجود ندارد.

والیزاده در بخش دیگری از سخنانش به لزوم برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه کانون در آبان‌ماه جاری اشاره کرد و افزود: متاسفانه جلسه نوبت دوم مجمع که به صورت مجازی تدارک دیده شده بود، با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده، به دلیل نرسیدن شرکت‌کنندگان به حد نصاب قانونی، برگزار نگردید که اتفاق خوشایندی نبود؛ چراکه انتظار می‌رفت کارشناسان کانون نسبت به برنامه‌ریزی سالیانه کانون و سیاست‌های آن حساسیت داشته باشند.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان تصریح کرد: در همین زمینه به پیشنهاد شورای عالی قرار شد برای ترغیب کارشناسان به حضور در جلسه‌ی نوبت سوم که دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه ساعت ۱۰ صبح به صورت مجازی برگزار می‌گردد، از سیاست‌های تشویقی و تنبیهی استفاده نماید.

والیزاده گفت: بر همین اساس در جلسه‌ی امروز هیات مدیره مصوب گردید که ۳۰ تا ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه کانون به قید قرعه برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک معرفی گردند و سایر عزیزان شرکت‌کننده نیز در اولویت بعدی باشند.

وی با تاکید بر اینکه تخفیف در هزینه‌ی تمدید پروانه کارشناسی نیز از دیگر مشوق‌های مصوب شده است، افزود: همچنین مصوب گردید تا پایان سال جاری کار کارشناسی به افرادی که بدون عذر موجه در مجمع شرکت نمی‌کنند، ارجاع نگردد.

والیزاده در پایان با دعوت از همه‌ی کارشناسان برای حضور در جلسه‌ی مجمع عمومی عادی سالیانه، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پیش از موعد برگزاری جلسه، به صورت آزمایشی جلسه را برگزار نماییم تا کارشناسان عزیز مشکلی در زمینه‌ی نصب نرم‌افزار و اتصال به جلسه مجمع نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
حجت والیزاده - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - اتیان سوگند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم