محکومیت ۴ تن از کارشناسان در دادسرای انتظامی لرستان

کد خبر: 
۴۶۸۱
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان خبر داد؛

محکومیت ۴ تن از کارشناسان در دادسرای انتظامی لرستان

محکومیت 4 تن از کارشناسان در دادسرای انتظامی لرستان

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در جلسه هیات مدیره کانون گفت: ۴ تن از کارشناسان کانون در دادسرای انتظامی به یک سال محرومیت از کارشناسی محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت والی‌زاده در این جلسه که بعدازظهر یکشنبه ۳ بهمن در سالن جلسات کانون برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: احکام صادر شده بدوی و قابل تجدیدنظر است.

وی با تاکید بر حساسیت دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی بر مساله کارشناسی تصریح کرد: عاجزانه از کارشناسان گرامی تقاضا داریم نهایت وسواس و دقت را در صدور نظریه کارشناسی به خرج دهند و با آگاهی کامل از جهات رد کارشناسی به انجام کارشناسی مبادرت ورزند.

والی‌زاده با اشاره به اینکه دلیل بسیاری از شکایت‌ها عدم رعایت صلاحیت کارشناسی است، عنوان داشت: ریشه‌ی این امر عموما ناآگاهی و عدم آموزش است، به عنوان مثال کارشناس باید بداند که برای دستگاه متبوع خودش نمی‌تواند کار کارشناسی انجام دهد و در صورت انجام، تخلف محسوب می‌شود.

رئیس تشکل کارشناسی رسمی لرستان به افزایش شکایت‌ها از کارشناسان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از آنجا که بیش از سه سال جلسات دادگاه انتظامی برگزار نشده، حجم قابل توجهی از پرونده‌ها مربوط به گذشته است.

والی‌زاده بیان داشت: ۲۸ فقره از پرونده‌های ارجاعی به هیات مدیره، قابل طرح در دادسرای انتظامی تشخیص داده نشده‌اند که این نشان از حساسیت و دقت هیات مدیره در دفاع قاطعانه از کارشناسان دارد.

وی با بیان اینکه ۳۷ فقره از پرونده‌های شکایت توسط دادستان کانون به دادسرا ارجاع شده، اظهار داشت: از این تعداد، برای ۱۳ فقره قرار منع تعقیب و برای ۱۶ فقره رای صادر شده که از میان آن‌ها ۴ تن از کارشناسان به محرومیت یک ساله از انجام کارشناسی محکوم گردیده‌اند.

والیزاده با تاکید بر اینکه کارشناسی حیطه‌ی بسیار حساس، با اهمیت و تعیین‌کننده‌ای است، تصریح کرد: هدف، مچ‌گیری و برخورد تنبیهی با کارشناس نیست، بلکه اصلاح رویه‌ها و دفاع از حیثیت کارشناس مد نظر است.

وی افزود: با احترام به کارشناسان پیشکسوت و فرهیخته کانون، از کارشناسان جدید تقاضا داریم به یاد داشته باشند که سوگند کارشناسی یاد کرده و ضروری است با آگاهی از اصول حرفه‌ای کار خود مبادرت به انجام کارشناسی نمایند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمینه‌ی ارجاع کارشناسی، صلاحیت‌ها تعیین‌کننده هستند و بر همین اساس از کارشناسان می‌خواهیم نسبت به افزایش صلاحیت‌های خود اقدام نمایند.

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت واليزاده - دادسرای انتظامی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم