علیه کسانی که مراسم عروسی و ترحیم برگزار کنند اعلام جرم خواهد شد

کد خبر: 
۱۶۵۸
ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

علیه کسانی که مراسم عروسی و ترحیم برگزار کنند اعلام جرم خواهد شد

دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه یک مورد مراسم عروسی در کشور داشته‌ایم که هزار نفر در آن آلوده به بیماری شده‌اند، عنوان کرد:علیه کسانی که مراسم عروسی و ترحیم برگزار کنند اعلام جرم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار زرك، محمدرضا نیکبخت که روز شنبه در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، در سخنانی با اشاره به وضعیت لرستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: لرستان به لحاظ جغرافیایی در شرایطی قرار گرفته که با استان‌های خوزستان، کرمانشاه و مرکزی همسایه بوده و این در حالیست که این استان‌ها دارای آلودگی بالایی بود.

تنها راه پيشگيري از ابتلاء به کرونا، خودمراقبتي است

وی با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از ابتلاء به کرونا، این بوده که از خودمان مراقبت کنیم، گفت: متأسفانه مردم کمتر از ماسک استفاده کردند و شاهد برگزاری مراسم‌ها در استان بودیم.

ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه یک مورد مراسم عروسی در کشور داشته‌ایم که هزار نفر در آن آلوده به بیماری شده‌اند، عنوان کرد: به ازای هر فرد مبتلا، ۱۱ مورد مبتلا داریم.

نیکبخت با بیان اینکه الان خیلی از مردم از ماسک استفاده می‌کنند و این در حالیست که یک ماه پیش ماسک نمی‌زدند و همین امر موجب افزایش تعداد مرگ و میرها در استان شد، افزود: افزایش مرگ و میرها به دلیل کرونا از اواخر خرداد و اوایل تیرماه در استان شروع شد و تا هفته پیش خیلی بالا بود، الان شرایط بهتر شده است.

در این مدت بین ۷۰ تا ۸۰ تخت «آی سی یو» جدید به تعداد تخت‌های استان اضافه کردیم

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در طول مدت شیوع این بیماری با تلاش صورت گرفته هیچ وقت، هیچ بیماری در استان بدون تخت و دارو نماند، بیان داشت: در این مدت بین ۷۰ تا ۸۰ تخت «آی سی یو» جدید به تعداد تخت‌های استان اضافه کردیم.

رييس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه برای خرید این تعداد تخت حدود ۵۰ میلیارد تومان تأمین شد، عنوان کرد: همچنین کادر درمان مورد نیاز در این رابطه به کار گرفته شد.

نیکبخت با اشاره به اینکه در روزهای اول شیوع کرونا، نمونه‌ها را به آزمایشگاه پاستور در تهران ارسال می‌کردیم، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته چهار آزمایشگاه را در استان راه اندازی کردیم و تا مرز ۹۰۰ تست در روز پیش رفتیم.

وی، گفت: نزدیک ۵۰ هزار تست کرونا در سطح استان تا کنون انجام داده‌ایم.

عادی شدن كرونا، سبب شد که آسیب دوم ایجاد شود

ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه ترس اولیه در ابتدای این بیماری بیشتر بود، بیان داشت: عادی شدن بیماری، سبب شد که آسیب دوم ایجاد شود.

نیکبخت با بیان اینکه اخیراً تصمیمات خوبی از سوی ستاد استانی کرونا در استان گرفته شده است، عنوان کرد: علیه کسانی که مراسم عروسی و ترحیم برگزار کنند اعلام جرم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها، مراکز پیشخوان، پست و هر جایی که تجمع صورت گیرد را دستور داده‌ایم که پلمب کنند، ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌های جدید مراقبتی، محافظتی، رعایت مردم و… شاهد کاهش مبتلایان در استان باشیم.

شرایط سخت بیماری کرونا برای فرد مبتلا

ريیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به شرایط سخت بیماری کرونا برای فرد مبتلا، تصریح کرد: تنگی نفس شدید، بدن درد شدید، تب، لرز و… را در این بیماری شاهد هستیم.

نیکبخت در ادامه بر ضرورت استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمعات و شستن دست‌ها با آب و صابون برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده تب، بدن درد، سرفه و… از فرد مبتلا تست گرفته می‌شود، عنوان کرد: با این وجود به مراکز بهداشت و درمان اعلام می‌کنیم که تعداد تست‌ها را حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهند./

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - دکتر محمدرضا نیکبخت - ويروس كرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم