ضرورت ایجاد وحدت رویه در صدور گواهی استحکام بنا

کد خبر: 
۴۶۶۸
رئیس تشکل کارشناسی رسمی دادگستری استان مطرح شد؛

ضرورت ایجاد وحدت رویه در صدور گواهی استحکام بنا

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رئیس تشکل کارشناسی رسمی دادگستری استان در دیدار هیات مدیره کانون با مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: وقتی به یک کارشناس بر اساس جایگاه فنی و تخصصی خودش مسئولیت واگذار می‌شود، تضمینی برای انجام درست آن مسئولیت است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، در این دیدار که در دفتر مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان برگزار شد، حجت والیزاده با تبریک انتصاب احسان کرم‌زاده که از کارشناسان عضو کانون می‌باشد، اظهار داشت: مطمئنا این انتصاب به‌جا شایسته تقدیر است چراکه مصداق بارز شایسته‌سالاری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی کارشناس انحصاری و مورد وثوق دارند، عنوان داشت: ممکن است سوء نیتی در این امر وجود نداشته باشد اما این کار علاوه بر تضیع حق سایر کارشناسان، مفسده‌انگیز هم هست.

والیزاده با اشاره به اینکه در چنین شرایطی حق کانون هم ضایع می‌شود، بیان داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی به استثناء مواردی خاص، ملزم به ارجاع امر کارشناسی از کانال کانون هستند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری با تاکید بر اینکه هیات مدیره کانون هرگز نگاه صنفی و سلیقه‌ای ندارد، تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است، حفظ شان کارشناس و اصرار بر شفاف‌سازی است و هیچ چیز پوشیده‌ای وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده - استانداری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم