سفرهای ناوگان مسافر عمومی برون شهری لرستان به صفر رسید

کد خبر: 
۹۵۷
با شیوع کرونا؛

سفرهای ناوگان مسافر عمومی برون شهری لرستان به صفر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: صنف حمل و نقل از اصناف آسیب‌پذیر در بحران کرونا محسوب می‌شود و در این مدت سفرهای ناوگان مسافر عمومی برون شهری استان تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار زرک، عباس شرفی در سخنانی گفت: استان لرستان سال ۹۸ با دو سیل بزرگ مواجه و خسارت‌های بسیار زیادی به بخش راه وارد شد که با برگزاری مناقصات به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان کار بازسازی قوت گرفت؛ اما با آغاز زمستان عملیات بازسازی با کندی روبرو شد.

وی افزود: در ششم و هفتم اسفند شاهد وقوع سیل دیگری در استان بودیم که دو پل بازسازی شده را تخریب کرد و باز در حین بازسازی آسیب‌های سیل جدید با ویروس کرونا مواجه شدیم.

بهره‌برداری از ۶۹ دستگاه پل در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان یکی از دستگاه‌هایی بود که با وجود کرونا، عملیات بازسازی را زودهنگام و در بیستم فروردین آغاز کرد و تا این لحظه ۶۹ دستگاه پل به بهره‌برداری رسیده است، ۳۰ دستگاه پل و ابنیه فنی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارند و ۷۰ دستگاه نیز از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر هم ۸۰ میلیارد تومان برآورد طراحی آماده شده است، اظهار امیدواری کرد: پل‌های بزرگ و زمان بر را نیز هرچه سریع‌تر و به صورت همزمان با پل سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید) به بهره‌برداری برسانیم.

وی، به عملکرد این اداره کل در مبارزه با کرونا اشاره و اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تمام پیشگیری‌ها مطابق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با هماهنگی بهداشت در مجموعه، ادارات و واحدهای تابعه رعایت شده است و عملیات ضدعفونی و گندزدایی به صورت مشارکتی با همکاری بسیج، شهرداری و ... در سطح همه ادارات و مراکز تابعه و پایانه‌های بار و مسافر صورت گرفته است.

سفرهای ناوگان مسافر عمومی برون شهری استان به صفر رسیده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، توقف ۷۰ تا ۸۰ درصد ترددهای ورودی به استان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: صنف حمل و نقل از اصناف آسیب‌پذیر در بحران کرونا محسوب می‌شود و در این مدت سفرهای ناوگان مسافر عمومی برون شهری استان تقریبا به صفر رسیده است.

شرفی با اعلام اینکه در حال حاضر حمل و نقل مسافر با مشکل روبرو است، گفت: انتظار می‌رود شهرداری در بحث کرایه غرفه‌ها و بیمه تامین اجتماعی در پرداخت حق بیمه همکاری کنند.

وی، نسبت به ایمنی ناوگان استان از نظر ویروس کرونا اطمینان داد و تصریح کرد: با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، امیدواریم با اقبال مردم به حمل و نقل عمومی بتوان سفرها را راه‌اندازی کرد.

عملیات گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس قبل و بعد از سفر انجام می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: اتوبوس‌های استان از بهترین برندهای کشور است و عملیات گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس قبل و بعد از سفر انجام می‌شود و تا جایی که امکان دارد شرکت‌ها لوازم بهداشتی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

شرفی در پایان تأکید کرد: با تمام توان در خدمت هم‌استانی‌ها هستیم و ساماندهی بازسازی آسیب‌های سیل، روکش آسفالت، مسائل ایمنی و مقابله با کرونا را انجام می‌دهیم که امیدواریم عملکرد ما مورد رضایت خداوند و مردم قرار گیرد.

 

برچسب‌ها: 
اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي لرستان - عباس شرفي - ويروس كرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم