رویکرد ما در دادگاه انتظامی، پیشگیری از تخلف است

کد خبر: 
۴۳۷۲
قاضی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:

رویکرد ما در دادگاه انتظامی، پیشگیری از تخلف است

رضا دلفانی قاضی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

قاضی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه رویکرد ما در دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان صیانت و پیشگیری است تصریح کرد: با این وجود در صورت محرز شدن تخلف، قاطعانه با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ رضا دلفانی در مراسم تکریم و معارفه عضو قضایی دادگاه انتظامی کانون سخن می‌گفت با اشاره به نقش کارشناسان رسمی دادگستری اظهار داشت: از آنجا که قاضی در همه‌ی موضوعات دارای تخصص نیست، قانونگذار شرایطی فراهم آورده تا قاضی در زمینه‌های مختلف از کارشناسان متخصص استفاده نماید و بر اساس نظریه‌ی کارشناسی آنان اقدام به صدور رای عادلانه نماید که این مساله گویای اهمیت کار کارشناسان است.

وی تاکید کرد: اگرچه رویکردمان در دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان پیشگیرانه خواهد بود، اما در صورت محرز شدن تخلف وظیفه داریم به صورت قاطعانه با آن برخورد نماییم.

دلفانی تصریح کرد: خوشبختانه رویه دستگاه قضایی استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری است چون بر اساس پروسه‌ای قانونی و بعد از طی فرایندهای مشخص به این حرفه مشغول شده‌اند و هر چه جلوتر آمده‌ایم استفاده از توان و تخصص این عزیزان بیشتر نمود پیدا کرده و در حال حاضر ممکن است در موارد بسیار معدودی از کارشناسان خبره استفاده شود.

عضو قضایی دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان تاکید کرد: با توجه به آسیبی که ممکن است به کارشناسان رسمی و تشکل آن‌ها وارد شود و همچنین برای پیشگیری از شکل‌گیری هر گونه شائبه، دستگاه قضایی همواره تاکید دارد امر کارشناسی از کانال کانون ارجاع شود و به هیچ عنوان وجهی بابت دستمزد کارشناسی به حساب شخصی کارشناسان واریز نگردد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - رضا دلفانی - دادگاه انتظامی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم