خسارت میلیاردی «کووید۱۹» به واحدهای گلخانه لرستان

کد خبر: 
۸۳۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

خسارت میلیاردی «کووید۱۹» به واحدهای گلخانه لرستان

چنگيز ابراهيمي معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان از خسارت ۶۰ میلیارد ریالی کرونا به تولید تا مصرف واحدهای گلخانه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، «چنگیز ابراهیمی» با اعلام این خبر اظهار کرد: مساحت واحدهای گلخانه لرستان بیش از ۶۴ هکتار است که در زمینه تولید محصولات سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و گل‌های شاخه بریده فعالیت می‌کند.

 وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر روند تولید تا مصرف این واحدهای تولیدی تاثیر منفی گذاشته است، اعلام کرد: تاکنون ۶۰ میلیارد ریال به این واحدها خسارت وارد شده است.

خسارت عمده‌ی کرونا به گل‌های شاخه بریده لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سالانه بیش از چهار و نیم میلیون گل شاخه بریده در لرستان تولید می‌شود به دلیل شرایط بحرانی شیوع کرونا، عمده خسارات به گل‌های شاخه بریده وارد شده است حداقل یک و نیم میلیون گل شاخه بریده استان خسارت دید و به بازار مصرف عرضه نشد.

«ابراهیمی» ادامه داد: در همین راستا و به منظور کمک به تولید کنندگان؛ وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی را به هیئت دولت ارائه کرده که  استمهال وام‌ها، کاهش سود بانکی، بخشودگی جرایم دیرکرد وام‌ها، بخشودگی هزینه‌های آب، برق و گاز از جمله مواردی است که مورد تقاضای ما است و امیدواریم با تصویب این پیشنهادات در هیئت دولت و ابلاغ آن به استان‌ها بتوانیم تا حدود زیادی مشکلات واحدهای گلخانه‌ای متضرر شده بر اثر پدیده شیوع کرونا را جبران کنیم.

جمشيد سپهوند / زرك

 

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - چنگيز ابراهيمي - گلخانه - ويروس كرونا - كوويد۱۹

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم