انتشار تصاویر چهره‌های کبود «مدافعان سلامت»، اتحاد ملی مبارزه با «کووید۱۹» را در پی داشت

کد خبر: 
۸۲۶
داور جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت»:

انتشار تصاویر چهره‌های کبود «مدافعان سلامت»، اتحاد ملی مبارزه با «کووید۱۹» را در پی داشت

ناصر افراسيابي داور جشنواره سراسري عكس مدافعان سلامت

داور جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت» گفت: انتشار تصاویر چهره‌های کبود و زخمي کادر درمان، اتحاد ملی مبارزه با «کووید۱۹» را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری زرک، ناصر افراسیابی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه عکس جزئی جدا نشدنی از زندگی انسان‌ها بوده و از اهمیت ویژه‌ای در رسانه‌ها برخوردار است.

وی با اشاره به میزان تأثیرگذاری تصویر در مقایسه با دیگر ابزارهای رسانه‌ای عنوان کرد: عکس زبانی بین‌المللی است که به قومیت، نژاد و فرهنگ محدود نمی‌شود.

عکاسان چشمان بیدار مردم هستند

این هنرمند عکاس خاطرنشان کرد: عکاسان چشمان بیدار مردم هستند که از طریق آثار خود می‌توانند زوایای پنهان جامعه را به تصویر بکشند.

افراسیابی در خصوص نقش هنر و رسانه در آگاهی‌بخشی به جامعه و جریان‌سازی در مسائل مهم کشوری بیان کرد: رسانه‌ها نقش برجسته‌ای در موضوعات مختلفی مانند سبک زندگی، رفتارهای اجتماعی و فرهنگی مردم دارند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب جریان‌سازی یکی از مهمترین تأثیرات رسانه‌ها است که می‌تواند ضمن بیان ویژگی‌های راهبردی، علاوه بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، آموزش محیطی را به دنبال داشته باشد.

عکس، سهم ویژه‌ای در انعکاس خدمات کادر درمانی داشته باشد

داور جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت» افزود: به طور مثال در شرایط کنونی عکس به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای رسانه‌ای توانسته از یک سو تأثیر بسیار درخشانی در آموزش محیطی داشته و از سوی دیگر سهم ویژه‌ای در انعکاس خدمات کادر درمانی در مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا داشته باشد.

افراسیابی تصریح کرد: به عبارت بهتر آثار عکاسان در بیان خدمات مدافعان سلامت تأثیر شگرفی بر نگاه و اندیشه مردم گذاشته و موجب افزایش مشارکت آحاد جامعه در مبارزه با این ویروس شده است.

وی اظهار کرد: در این روزهای کرونایی انتشار تصاویری از پوشش حفاظتی پزشکان و پرستاران و یا کبودی جای ماسک و شیلد بر روی صورت آن‌ها علاوه بر بیان گوشه‌هایی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت، تأثیر زیادی بر روی مخاطبان گذاشته و همراهی هر چه بیشتر آنان را در اتحاد ملی مبارزه با «کووید۱۹» به دنبال داشته است.

عکس می‌تواند در همه حوزه‌ها انقلابی به پا کرده و جریان‌سازی کند

این هنرمند عکاس بیان کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، عکس می‌تواند در همه حوزه‌ها انقلابی به پا کرده و جریان‌سازی کند.

افراسیابی ادامه داد: در این روزها با تلاش مسئولان و کادر درمانی و مشارکت و همراهی مردم و البته به میدان آمدن هنر عکاسی وفاق و اتحادی ملی برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا شکل گرفته است.

وی سپس به اهداف برگزاری جشنواره سراسری عکس مدافعان سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره علاوه بر تبیین زبانی مشترک در شرایط کنونی، به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های کشور در حوزه سلامت کمک می‌کند.

 

برچسب‌ها: 
جشنواره - عكس - مدافعان سلامت - كبود - زخمي - كادر درمان - ويروس كرونا - ماسك - كوويد۱۹

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم