اعدادی که اعلام می‌شود یک نوع آمار سازی و بازی با جان مردم است

کد خبر: 
۸۹۷
عضو شورای شهر تهران خطاب به وزارت بهداشت:

اعدادی که اعلام می‌شود یک نوع آمار سازی و بازی با جان مردم است

محمدجواد حق شناس عضو شوراي شهر تهران

عضو شورای شهر تهران خطاب به وزارت بهداشت با بیان اینکه یاد بگیریم درست سخن بگوییم و با مردم شفاف باشیم، تصریح کرد: آمار و اعدادی که اعلام می‌شود یک نوع آمار سازی و بازی با جان مردم است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، محمدجواد حق‌شناس با انتقاد از عدم اعلام آمار کرونا به تفکیک استان‌ها از سوی وزارت بهداشت گفت: چرا مردم تهران نباید مطلع می‌شدند که یک سوم مرگ و میر‌ها مربوط به شهری است که در آن سکونت دارند؟

وی با تأکید بر اینکه آمار هر استان را به تفکیک اعلام کنید، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید ایران کشور بزرگ با آب و هوای متفاوتی در برخی از مناطق است و این موضوع باعث می‌شد ویروس کرونا در هر منطقه و استان شرایط متفاوتی داشته باشد. منطقی‌ترین شکل رویکرد و نحوه مقابله با کرونا از همان ابتدا این بود که با اختیار دادن به استان‌ها و در واقع نیرو‌های استانی که شناخت دقیق‌تری از جمعیت و استان خود دارند این موضوع را پیش ببرند.

این یک نوع آمارسازی و دادن اطلاعات غلط به مردم است
این استاد دانشگاه ادامه داد: بهترین کار این است آمار هر استان را به تفکیک اعلام کنید. برخی استان‌ها سیر نز‌ولی داشته‌اند و در برخی روز‌ها هیچ مورد ابتلا یا فوتی ندارند! دلیلی ندارد با استان‌های بسیار درگیر ترکیب شوند. این یک نوع آمارسازی و دادن اطلاعات غلط به مردم است.

حق شناس با بیان اینکه یاد بگیریم درست سخن بگوییم و با مردم شفاف باشیم، گفت: وقتی شورا یا مجلس آماری را منتشر می‌کند به جای توضیح یا عذرخواهی اتهام زنی نکنیم و مانند کبک سرمان را در برف فرو نبریم! آمار دقیق را توضیح دهیم تا مراکزی در خارج از کشور اقدام به انتشار آمار نشوند که در نهایت ما سرافکنده شویم.

 

برچسب‌ها: 
شوراي شهر تهران - محمدجواد حق شناس - ويروس كرونا - كوويد۱۹

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم