ادغام کانون و مرکز برای پیشگیری از موازی‌کاری

کد خبر: 
۳۵۲۴
درخواست رئیس کانون لرستان از رئیس قوه قضاییه؛

ادغام کانون و مرکز برای پیشگیری از موازی‌کاری

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان از رییس قوه قضاییه خواست موضوع ادغام «کانون کارشناسان رسمی دادگستری» و «مرکز وکلا، مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه» هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت والیزاده در سفر اخیر قوه قضاییه به لرستان خطاب به ایشان اظهار داشت: کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری با بیش از ۸۰ سال قدمت و بهره‌گیری از حداقل ۲۷ هزار عضو فعال و متخصص در سطح کشور مشغول ارائه‌ی خدمات فنی و تخصصی به مراجع محترم قضایی و اداری و آحاد مردم شریف ایران اسلامی می‌باشند.

وی با تاکید بر ادغام هر چه سریع‌تر این دو نهاد افزود: در اجرای ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب سال ۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی، تشکیلاتی تحت عنوان «مرکز وکلا، مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه» ایجاد گردیده که در حوزه‌ی امور کارشناسی با شرح وظایف مشابه و کاملا موازی با کانون کارشناسان رسمی دادگستری مشغول فعالیت و ارائه‌ی خدمات مذکور می‌باشد.

والیزاده تصریح کرد: نظر به واحد بودن اهداف و شرح وظایف مشابه و همچنین به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و جلوگیری از موازی‌کاری و رقابت‌های بعضا ناسالم در زمینه فعالیت‌های مربوط، خواهشمند است دستورات مقتضی در جهت ادغام این دو نهاد را صادر فرمایید.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان خاطرنشان ساخت: بدیهی است در صورت تحقق این امر مهم، انشالله شاهد آثار مثبت و ارشمند آن و تحول سازنده در رسیدگی سریع، دقیق و عادلانه به پرونده‌های قضایی و ارائه‌ی بهتر به جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده - قوه قضاييه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم