ابتلاي ۹۸ نفر از كادر درمان و پشتيباني لرستان به «كوويد۱۹»

کد خبر: 
۹۸۲
عباس پزشكي خبر داد:

ابتلاي ۹۸ نفر از كادر درمان و پشتيباني لرستان به «كوويد۱۹»

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از ابتلای ۹۸ نفر از كادر درمان و پشتيباني استان به «کووید۱۹» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، عباس پزشکی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۵۲ نفر پرستار شامل ۴۰ زن و ۱۲ مرد، یک پزشک زن و چهار پزشک مرد، ۲ رادیولوژیست، ۲ ماما، چهارنیروی مرد و هفت نفر نیروی زن خدماتی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه یک مورد از کادر درمان لرستان مبتلا به «کووید۱۹» زیر ۳۰ سال است، اظهار داشت: علاوه بر این ۷۷ نفر، ۲۱ نفر از سایر افراد شامل کادر پشتیبانی و نیروهای اداری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند که بیشتر آنها بین ۴۰ تا ۵۲ سال دارند.

هیچکدام از کادر درمان استان بر اثر کرونا فوت نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: یک‌هزار و ۹۸۱ پرستار مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان در صف مقدم مبارزه با کرونا خدمت می کنند.

پزشکی با تایید اینکه هیچکدام از کادر درمان استان بر اثر کرونا فوت نشده افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا نداریم و نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی به تعداد مورد نیاز در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب پزشکی و پرستاری در شرایط شیوع کرونا ادامه داد: حضور این نیروها از سیاست‌های کلی است و مادامی که مورد نیاز باشد به صورت خودجوش با مراکز درمانی و بیمارستانی همکاری خواهند داشت.

تاکنون ضرورتی برای بکارگیری بازنشستگان ایجاد نشده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص بکارگیری نیروهای بازنشسته کادردرمانی برای مقابله با شیوع کرونا گفت: با توجه به حضور مستمر کادر استان و ۳۳ نیروی داوطلب پرستار، تاکنون ضرورتی برای بکارگیری بازنشستگان ایجاد نشده اما کادر درمانی از بیمارستان‌های غیرمرتبط به مراکز نگهداری و درمان بیماران کرونایی منتقل شده‌اند.

پزشکی ادامه داد: عامل اصلی در کنترل شیوع این بیماری مردم هستند که باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌‌ها مسوولان، مراکز درمان و فعالان عرصه سلامت را برای شکست آن یاری دهند.

ايرنا

 

 

 

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشكي لرستان - عباس پزشكي - ويروس كرونا - كادر درمان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم