۸۵۳ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های لرستان دیدن کردند

کد خبر: 
۶۵۵۰
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

۸۵۳ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های لرستان دیدن کردند

۸۵۳ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های لرستان دیدن کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازدید ۸۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی لرستان در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «عطا حسن‌پور» ۱۲ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این تعداد گردشگر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۱ فروردین جاری از جاذبه‌های تاریخی، موزه‌ها، جاذبه‌های مذهبی، تفریحی، طبیعی و دست‌ساز استان بازدید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۸۳۴ نفر از موزه‌ها و ۴۶۵ هزار و ۶۸۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در نوروز امسال، در دو روز متوالی ۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه، قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد در میان پنج جاذبه پربازدید کشور قرار گرفت.

حسن‌پور تصریح کرد: تنها در روز گذشته ۸ هزار و ۲۱۵ گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد خوبی برخوردار بوده و این اثر تاریخی مرکز استان را در میان مراکز پربازدید کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع بازدیدهای نوروزی یاد شده در این مدت، ۶۹ هزار و ۲۳۸ نفر از جاذبه‌های مذهبی استان و ۱۳۱ هزار و ۷۴۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
گردشگری - آثار تاریخی - قلعه - فلک‌الافلاک - بازدید - نوروز - میراث فرهنگی لرستان - عطا حسن پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم