۵ کیلومتر تا پایان چهار خطه خرم آباد ـ کوهدشت

کد خبر: 
۵۸۰۲
معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد:

۵ کیلومتر تا پایان چهار خطه خرم آباد ـ کوهدشت

 ۵ کیلومتر تا پایان چهار خطه خرم آباد ـ کوهدشت

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه تنها قطعه باقیمانده چهار خطه خرم‌‌آباد- کوهدشت واریانت چنار به طول ۵ کیلومتر است، گفت: در صورت تامین اعتبار تا خرداد ماه ۱۴۰۳ این قطعه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «داریوش اسدزاده» با اشاره به اینکه چهار خطه کردن محور خرم‌آباد_کوهدشت به طول ۸۶ کیلومتر از سال ۸۴ شروع شد، اظهار کرد: این پروژه به دلیل نبود اعتبار و تخصیص کافی تاکنون تکمیل نشده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

وی بیان کرد: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار و جلسات متعدد با شرکت ساخت و معاونین وزیر خوشبختانه اعتبارات خوبی از محل مصوبات ریاست جمهوری، جهت این محور تخصیص داده شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: در همین راستا ۸ کیلومتر ابتدای مسیر از میدان خضر خرم‌‌آباد به سمت پتروشیمی تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

به گفته اسدزاده تنها قطعه باقیمانده در این محور واریانت چنار به طول ۵ کیلومتر است که به نوعی پازل گمشده محور خرم‌آباد_کوهدشت محسوب می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی این قطعه را ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: این قطعه ۱۶ دستگاه آبرو دارد که ۳ دستگاه آن خاص و ویژه است، عملیات اجرایی ۱۴ دستگاه آن به اتمام رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: از این ۵ کیلومتر ۳ کیلومتر ابتدای مسیر لایه زیراساس و یک کیلومتر لایه بیس پخش شده است و آماده قیر پاشی و آسفالت است که به محض فراهم بودن شرایط جوی عملیات قیرپاشی آن انجام می‌شود.

اسدزاده با اشاره به اینکه خاکبرداری و خاکریزی ۷۰۰ متر انتهای مسیر که به تازگی رفع معارض شده است در حال انجام است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعه ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص زمان تکمیل واریانت چنار توضیح داد: برنامه‌ریزی ما این بود که در شرایط آب و هوایی مناسب و تامین اعتبار مورد نیاز این قطعه را تا پایان سال تکمیل کنیم، اما با توجه فصل کاری (زمستان) و عدم تراکم مصالح در عملیات زیر سازی و روسازی راه پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تامین اعتبار تا خرداد ماه ۱۴۰۳ این واریانت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
چهار خطه - خرم آباد - کوهدشت - داریوش اسدزاده - اداره کل راه و شهرسازی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم