۴۶ پروژه نیمه‌کاره ورزشی در لرستان وجود دارد

کد خبر: 
۵۲۲۱
مدیرکل ورزش و جوانان استان:

۴۶ پروژه نیمه‌کاره ورزشی در لرستان وجود دارد

۴۶ پروژه نیمه‌کاره ورزشی در لرستان وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۴۶ پروژه نیمه‌کاره ورزشی در لرستان وجود دارد که برای تکمیل این تعداد پروژه ورزشی ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «آرش قیاسیان» در سه‌شنبه‌های خبری این هفته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد پروژه در مساحتی حدود ۱۹۰ هزار مترمربع در دست‌ساخت هستند، افزود: با تکمیل این تعداد پروژه یازده سانتیمتر به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

وی، سرانه فضای ورزشی استان را ۶۱ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری در سال گذشته ۱۸۴ میلیارد تومان بود‌ه است که امسال هم هفتصد میلیون تومان به حوزه جوانان اختصاص پیدا کرد که با اختصاص این اعتبار توانسته‌ایم با  ۶۰ سمن در حوزه ازدواج، طلاق و مراکز مشاوره قراردادهایی را منعقد کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، با اشاره به اینکه ترویج فرزندآوری نیازمند تبیین راهبردهایی است، اظهار کرد: افزایش مراکز مشاوره و همچنین افزایش تسهیلات در این زمینه راهگشا است.

قیاسیان با بیان اینکه شهرستان‌های دلفان، دورود، بروجرد و خرم‌‌آباد رنگ‌بندی خوبی در حوزه طلاق ندارند، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه بخش مهمی از طلاق‌ها مربوط به مباحث اقتصادی است، بنابراین باید اقداماتی در راستای کاهش طلاق انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۸ هزار نفر در صف وام ازدواج هستند، گفت: در پرداخت تسهیلات ازدواج تعامل خوبی با بانک‌ها داریم، در حال حاضر اما تخصیصی ابلاغ نشده است.

 

۸ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه هشت هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج در استان هستند، شهرهایی که بیشترین واقعه طلاق در آنها به ثبت رسیده را اعلام کرد.

قیاسیان با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش مراکز مشاوره در سطح استان، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد مراکز مشاوره از چهار مورد به ۱۰ مورد افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج در استان، عنوان کرد: دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این رابطه پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، تصریح کرد: در حال حاضر نیز حدود هشت هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

قیاسیان با اشاره به اینکه ما به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان این موضوع را رصد و پیگیری می‌کنیم، افزود: اعتبارات برای پرداخت این تسهیلات به بانک‌ها مصوب شده ولی هنوز تخصیص داده نشده است، این امر دلیل در نوبت انتظار بودن این هشت هزار نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج است.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج امری خداپسندانه است و نیاز بوده که همه برای این کار خیر همکاری کنند، ادامه داد: شهرهای دلفان، دورود، بروجرد و خرم آباد متأسفانه در رنگ بندی طلاق اوضاع و شرایط خوبی ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، بیان داشت: باید با انعقاد تفاهم نامه با حوزه قضائی، مراکز مشاوره و کارشناسان در این حوزه، این چالش و معضل را پیگیری کنیم، بخش مهمی از این امر نیز به موضوعات اقتصادی بر می‌گردد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل ورزش و جوانان لرستان - آرش قیاسیان - نشست خبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم