۲ پروژه کتابخانه‌ای کوهدشت تکمیل شود

کد خبر: 
۴۳۲۷
فرماندار شهرستان کوهدشت:

۲ پروژه کتابخانه‌ای کوهدشت تکمیل شود

مجتبی بیرانوند فرماندار کوهدشت

فرماندار شهرستان کوهدشت بر ضرورت تکمیل دو پروژه کتابخانه‌ای این شهرستان با اختصاص اعتبارات استانی و ملی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ مجتبی بیرانوند در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت اظهار داشت: شهرستان کوهدشت متأسفانه یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور بوده که رفع محرومیت از این شهرستان مستلزم برآورده کردن نیازمندی‌های آن در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه بخشی از این محرومیت در حوزه فرهنگی است افزود: بسترها و زیر ساخت‌های لازم به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در سطح جامعه فراهم شود.

فرماندار کوهدشت افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان تکمیل دو پروژه کتابخانه ای شهرستان یعنی پروژه پارک «شهید بهشتی» کوهدشت و پروژه شهر «گراب» بخش «طرهان» بوده که برای تکمیل این دو پروژه باید پیگیر اعتبارات ملی و استانی باشیم.

بیرانوند در ادامه به اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی در برگزاری یازدهمین دوره جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت: چنین اقداماتی در فضای مجازی و در این برهه زمانی که جامعه درگیر ویروس کرونا است در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار مهم و ارزنده است.

شهر کوهدشت از پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است

فرشته طهماسبی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در این جلسه گفت: شهر کوهدشت از پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است، این شهرستان مهد بسیاری از علما، شعرا، ادیبان و نخبگان علمی کشور بوده است، از همین رو شایسته است توسعه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی فرهنگی، در این شهرستان به طور جد پیگیری شود.

وی ادامه داد: افتتاح کتابخانه‌های عمومی شهدای کوهدشت و امام زاده محمد (ع) در طول دو سال گذشته از اقدامات مهم اداره کل کتابخانه های عمومی در شهرستان کوهدشت بوده و پیگیری لازم به منظور تأمین اعتبار پروژه‌های در دست ساخت دیگر پروژه‌های کتابخانه ای این شهرستان به طور جد دنبال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: کتابخانه های عمومی مکانی برای حضور اقشار مختلف جامعه بوده و همانطور که از عنوان آن مشخص است متعلق به عموم مردم است، از این رو انتظار می‌رود همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در توسعه کتابخانه های عمومی مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
مجتبی بیرانوند - فرمانداری کوهدشت - کتابخانه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم