۱۵۶ هزار هکتار از مزارع لرستان بیمه هستند

کد خبر: 
۴۷۶۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۱۵۶ هزار هکتار از مزارع لرستان بیمه هستند

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۱۵۶ هزار هکتار از مزارع این استان بیمه هستند، گفت: با پرداخت تسهیلات کم بهره خسارت خشکسالی وارد به مزارع بیمه نشده، جبران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید عماد شاهرخی امروز دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها در خصوص بیمه مزارع کشاورزی لرستان و خسارات خشکسالی به مزارع با اشاره به اینکه همیشه تقاضا می‌کنیم از کشاورزان که در این رابطه همراهی کنند و سعی کردیم در ترویج صنعت بیمه اقدام کنیم و در کنار کشاورزان باشیم، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۶ هزار هکتار از مزارع گندم استان بیمه هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات خیلی خوبی انجام شده و معاون صندوق بیمه کشاورزی نیز مناطق لرستان را بازدید کرده‌اند، تصریح کرد: اکیپ‌های کارشناسی ما در شهرهای جنوبی تمام وقت مشغول ارزیابی مزارع هستند تا خسارات را مشخص کرده و کسانی که بیمه هستند را پرداخت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کشاورزانی که به هر صورت برای بیمه محصولات خود اقدام نکرده‌اند، ابتدا تقاضا داریم برای سال آینده این اقدام را انجام دهند، افزود: اما از طرفی دولت و وزارت جهاد کشاورزی ۱۲۵ میلیارد تسهیلات چهار درصد را برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به کشاورزان در نظر گرفته است.

شاهرخی یادآور شد: در قالب این تسهیلات ارزان قیمت ‬به هر کشاورز مبلغ ۲۰ میلیون پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین اقدام با همکاری بانک، امهال تسهیلات بانکی کشاورزان بود و کسانی که سررسید پرداخت ۱۴۰۰ داشتند همه امهال شدند تا پرداخت تسهیلات به تعویق بیفتد، تصریح کرد: برای کسانی که ‬سررسید ۱۴۰۱ دارند نیز درخواست ۳۲۰ میلیارد را داشتیم و با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه کرده‌ایم و در حال جمع بندی هستند که به محض اعلام اطلاع رسانی می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: این تسهیلات برای کسانی است که نتوانسته‌اند محصول خود را بیمه کنند؛ ‬الان هم دستورالعمل‌ها دارد ابلاغ می‌شود و ابلاغ اعتبار هم شده که منتظریم روال به بانک کشاورزی اعلام شود و امیدواریم این اقدام ظرف روزهای آینده انجام شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
عماد شاهرخی - سازمان جهاد کشاورزی لرستان - خسارت کشاورزی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم