۱۲۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی

کد خبر: 
۵۷۰۰
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان خبر داد:

۱۲۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی

۱۲۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۱۲۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری موسوم به فیبر نوری منازل و کسب‌و‌کارها با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری در ۶ شهر استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «مجتبی صارمی» روز چهارشنبه افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری است که در این راستا پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

وی اظهار داشت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و‌کارها به منظور توسعه زیر‌ساخت‌ها و توازن در شبکه ثابت و همراه‌، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابایت بر ثانیه در حال انجام می‌باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: در این راستا تاکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای ایرانسل و آسیاتک، برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه فیبر نوری شهری به طول ۷۲۰ کیلومتر را ابلاغ کرده و این طرح در ۶ شهر الیگودرز، ازنا، دورود، الشتر، پلدختر و خرم‌آباد در حال انجام است.

صارمی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان اجرا شده است افزود: در کل استان مجوز حفاری ۶۸۵ کیلومتر از شهرداری‌های استان اخذ شده است.

وی ادامه داد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم گردد که تاکنون حفاری شهر دورود به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر به اتمام رسیده و "شوتینگ" کابل در حال انجام است و اپراتور آسیاتک، از یک ماه دیگر آماده واگذاری سرویس در این شهر خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: همچنین مقرر شده است اپراتور آسیاتک حدود ۳۲۵ کیلومتر ، فیبر نوری به شبکه رینگ داخل شهر خرم‌آباد اضافه نماید که هدف‌گذاری ارائه سرویس پرسرعت اینترنت بر بستر فیبر نوری برای ۱۰۹ هزار مشترک این شهر می‌باشد.

صارمی تاکید کرد: این پروژه ملی و اساسی در حوزه ارتباطات ثابت، بستری پر سرعت برای تمامی کاربران و کسب‌و‌کارها ایجاد می‌نماید و به عنوان زیر‌ساختی اصلی اجرای پروژه‌های شهر هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه کسب‌و‌کارها و اقتصاد دیجیتال را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: تاکنون از مجموع ۳۲ شهر استان در ۱۲ شهر تفاهم نامه اجرای پروژه ملی فیبر نوری درب منازل و کسب‌و‌کارها بین شهرداری و اپراتور آسیاتک به امضا رسیده در آخرین تفاهم نامه برای شهر بروجرد مقرر شده است ۲۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری با هدف دسترسی حدود ۷۵ هزار مشترک خانگی و کسب‌و‌کار ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اینترنت بر بستر فیبر نوری در منازل و کسب‌و‌کارهای شهری محدودیت‌های اینترنت پرسرعت کنونی را به اندازه قابل توجهی کاهش و کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد. در حال حاضر حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در لرستان وجود دارد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات - شبکه فیبر نوری - کسب و کار اینترنتی - خرید اینترنت - لرستان - مجتبی صارمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم