۱۰۰ استاد به اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه می‌شود

کد خبر: 
۵۲۰۰
در نشست خبری رئیس دانشگاه لرستان مطرح شد؛

۱۰۰ استاد به اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه می‌شود

۱۰۰ استاد به اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه می‌شود

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۰ استاد به اعضای هیئت علمی دانشگاه اضافه می‌شود، از احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، علی نظری شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های حوزه عمرانی یکی از اولویت‌های ما در دانشگاه است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ملی و بین المللی از جمله کنگره ملی شهدای دانشجو در اردیبهشت ماه امسال در این دانشگاه، گفت: همچنین کنفرانس ملی و بین المللی ریاضی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار دانشگاه طی اردیبهشت‌ماه است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره برگزاری سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت در این دانشگاه، بیان داشت: تأسیس پژوهشکده گیاهان دارویی در الیگودرز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته است.

نظری با اشاره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه لرستان و ظرفیت آنها، عنوان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ دانشجوی دختر و ۶۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه دانشجویی ساکن هستند.

وی با اشاره برنامه ریزی برای احداث مسکن و خوابگاه دانشجویان متأهل با همکاری راه و شهرسازی، بانک‌ها و … با ظرفیت دو هزار واحد در استان، گفت: مهارت آموزی دانشجویان و اجرای طرح «هر دانشجو یک مهارت» از دیگر اقدامات در دستور کار در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره اینکه سال گذشته مجوز جذب ۱۰۰ نفر هیئت علمی جدید در قالب دو فراخوان برای دانشگاه را اخذ کرده‌ایم، گفت: با این تعداد، مجموع اعضای هیئت علمی ما به حدود ۴۵۰ نفر خواهد رسید.

نظری در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی در این دانشگاه لرستان، بیان داشت: برگزاری سخنرانی‌ها، مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جاری است.

وی با اشاره ریل گذاری دانشگاه در حوزه صنعت و اقتصاد، عنوان کرد: نزدیک به ۵۰ هکتار زمین برای احداث خوابگاه دانشجویان متأهل نیاز است.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان به زودی عملیاتی خواهد شد، گفت: اعتبار لازم برای این پروژه نیز تأمین شده است.

نظری با بیان اینکه امیدواریم تا مهر ماه و شاید زودتر این پروژه افتتاح شود، افزود: تأسیس و ایجاد دانشکده شیمی با ۲۰ هیئت علمی دانشمند، دانشکده منابع طبیعی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

اختصاص ۳۰ میلیارد برای تکمیل تقاطع غیر هم سطح دانشگاه

وی با اشاره به پرداخت سه میلیارد تومان در حوزه پژوهش دانشگاه، ادامه داد: ۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت دانشکده ادبیات جذب و همچنین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان و همچنین سازمان مدیریت برای ساخت تقاطع غیر همسطح دانشگاه اختصاص پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره جذب حدود ۲۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی ساختمان‌های دانشگاه، عنوان کرد: همچنین ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات دانشگاه اختصاص پیدا کرده که در حال جذب است.

نظری از تلاش برای جذب اعتبارات لازم برای دانشگاه در سطح ملی و وزارتخانه برای دانشگاه لرستان خبر داد.

 

  • معاون دانشگاه لرستان خبر داد؛

اعلام رتبه دانشگاه لرستان در کشور

معاون دانشگاه لرستان با اعلام رتبه این دانشگاه در سطح کشور، از اختصاص شش میلیارد تومان برای اقدامات علمی و پژوهشی این دانشگاه خبر داد.

مصطفی کرم پور نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار برای انجام کارهای پژوهشی و علمی در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی، افزایش بهره‌وری و توسعه آبزی پروری دو مأموریت دانشگاه لرستان طی امسال است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در حوزه پژوهش با دانشگاه لرستان، افزود: دانشگاه لرستان همیشه در این حوزه پای کار بوده و با دستگاه‌ها همکاری کرده است.

معاون دانشگاه لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به هدفمند کردن پایان نامه‌ها، گفت: مقرر شده که پایان نامه در سامانه بارگذاری و تبلیغ شوند.

کرم پور با اشاره به موضوع توسعه آزمایشگاه‌ها و هوش مصنوعی در راستای اشتغالزایی در سطح استان، گفت: تشویق دانشجویان موفق در حوزه علمی، پژوهشی از دیگر اقدامات مورد تاکید ما در دانشگاه لرستان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان، در بین دانشگاه‌های زیر ۴۰ سال عمر فعالیت قرار دارد، عنوان کرد: امسال وارد بالای ۴۰ سال فعالیت می‌شود، بر اساس رتبه بندی اعلام شده، دانشگاه لرستان در بین دانشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ سال عمر فعالیت، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

معاون دانشگاه لرستان، ادامه داد: در بین دانشگاه‌های جامع کشور و وزارت علوم و از بین ۱۱۰ دانشگاه، در رتبه ۲۸ قرار دارد.

کرم پور با بیان اینکه تعداد مقالات «کیو وان» دانشگاه لرستان رشد داشته است، ادامه داد: در ۱۴۰۰، تعداد این مقالات ۸۷ مورد بوده است، امسال این عدد به ۱۱۵ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در رتبه بندی «تایمز»، دانشگاه لرستان رتبه ۱۰۰۰ را داشته است، منتظر رتبه بندی جدید هستیم که اعلام شود، قطعاً رتبه دانشگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون دانشگاه لرستان با اشاره به همکاری این دانشگاه با معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: امیدواریم دانشگاه لرستان به عنوان یک دانشگاه پیش ران در خدمت توسعه استان باشد.

 

  • معاون دانشگاه لرستان خبر داد؛

وعده افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه لرستان در هفته دولت

معاون دانشگاه لرستان گفت: امیدواریم پروژه غیر هم سطح این دانشگاه که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

«سعید محمدزاده» نیز در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به کاهش درآمد زایی دانشگاه در چند سال گذشته، اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی خوبی در این حوزه از جمله فعال کردن گلخانه‌ها، نهالستان‌ها، حوزه گیاهان دارویی، درختان مثمر و … در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گسترش باغات و کاشت سه هر و ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه، عنوان کرد: برای اولین بار دو باغ مرکبات و خرمالو در دانشگاه لرستان ایجاد کردیم.

معاون دانشگاه لرستان با اشاره به کشت گندم، جو، صیفی جان در دانشگاه، بیان داشت: مولد سازی مرغ بومی یکی دیگر از پروژه‌های در دستور کار است.

محمدزاده با بیان اینکه این امر از سوی دانشکده کشاورزی دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امکان سنجی برای کشت محصولات باغی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی بیان داشت: تعمیر و خرید تجهیزات آزمایشگاهی، برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

معاون دانشگاه لرستان با اشاره پیشرفت ۷۰ درصدی تقاطع غیر همسطح دانشگاه و اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن، گفت: امیدواریم این پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.

محمدزاده در ادامه با اشاره به سراهای دانشجویی در دانشگاه، بیان داشت: این پروژه‌ها نیز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۰ درصد پروژه احداث زمین فوتبال ساحلی و همچنین پیشرفت ۷۰ درصدی زمین چمن مصنوعی، گفت: توسعه علوم پایه دانشگاه نیز ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدزاده با اشاره پروژه خوابگاه متأهلین با ظرفیت دو هزار واحد، افزود: بنا داریم در سفر وزیر علوم و رئیس جمهور به لرستان دانشکده منابع طبیعی را کلنگ زنی کنیم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه لرستان - علی نظری - مطالبات مردم لرستان از دولت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم