کمبود علوفه برای دام‌های سنگین و سبک در لرستان

کد خبر: 
۳۷۱۹
معاون استاندار لرستان خبر داد؛

کمبود علوفه برای دام‌های سنگین و سبک در لرستان

کمبود علوفه برای دام‌های سنگین و سبک در لرستان

معاون استاندار لرستان با اشاره به کمبود علوفه برای دام‌های سنگین و سبک در استان، گفت: به جهاد کشاورزی تاکید شده که رفع این مشکل را از طریق وزارتخانه پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسد عبدالهی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان اظهار داشت: جلسه ستاد تنظیم بازار استان با چهار دستور کار تشکیل شد که شامل جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های دامی برای مرغداری‌ها، خشکسالی و تبعاتی که در تأمین علوفه دامداران و همچنین مشکلات ایجاد شده برای زنبورداران و تقدیر و تشکر از ستاد تنظیم بازار استان در خصوص سیاست‌های تأمین میوه شب عید بود.

وی در خصوص تولید گوشت مرغ که بحث اصلی این جلسه بود گفت: در استان لرستان نهاده‌های دامی تأمین شده و حداکثر تا سه ماه آینده مشکلی نداریم.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌های تولیدکننده مرغ است، گفت: برخی استان‌های دیگر انتظار دارند لرستان تولید کننده باشد ولی اولویت اول به تأمین نیاز استان داده شده و اگر گوشت مرغ بیش از مصرف داخلی تولید شود به استان‌های دیگر صادر خواهد شد و لذا در خصوص خروج مرغ از استان حتماً محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.

عبدالهی گفت: در این جلسه مشکلات زنبورداران نیز مطرح شد که متأسفانه با توجه به خشکسالی، محدودیت‌ها و مشکلاتی برای آنها به وجود آمده و مصوب شد در این خصوص سازمان صمت استان از طریق وزارتخانه پیگیری کند و همچنین جهاد کشاورزی در خصوص کمبود علوفه برای دام‌های سنگین و سبک از طریق وزارت خانه پیگیری کنند تا مشکلی برای اواخر سال که معمولاً بیشتر از علوفه دستی استفاده می‌کنند نداشته باشیم.

وی در خصوص قیمت مرغ گفت: عموماً قیمت هر کالا را میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و پیش‌بینی ما این است که تا سه ماه آینده تنش خاصی در قیمت نداشته باشیم.

معاون استاندار لرستان افزود: در کل هر چه قدر هم برنامه‌ریزی کنیم، استان‌های همجوار ما مثل خوزستان که شرایط آب و هوایی آن تقریباً به سمت گرم شدن می‌رود و نمی‌توانند جوجه ریزی و تولید مرغ داشته باشند ممکن است بر بازار داخل استان تأثیر داشته باشند.

عبدالهی گفت: دو عامل در قیمت مرغ مؤثر است یکی میزان جوجه ریزی و دیگری هم تأمین نهاده‌ها است که در لرستان نهاده‌ها به اندازه کافی تأمین شده ولی در خصوص مقدار جوجه‌ریزی محدودیت‌هایی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - استانداری لرستان - اسد عبدالهی - نهاده های دامی - بذر پایه علوفه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم