کشف یک میلیارد تومان کلاهبرداری اینترنتی در لرستان 

کد خبر: 
۳۳۴۱
رئیس پلیس فتا لرستان خبر داد؛

کشف یک میلیارد تومان کلاهبرداری اینترنتی در لرستان 

سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا لرستان

رئیس پلیس فتا لرستان از کشف یک میلیارد تومان کلاهبرداری اینترنتی در استان خبر داد و گفت: در این راستا سه باند خلافکار متلاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سرهنگ آرش ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت شخصی مبنی بر فروش لوازم‌خانگی از طریق درج آگهی در برنامه دیوار و شیپور، اغفال مردم در سراسر کشور و اقدام به کلاهبرداری، پلیس فتا جهت رسیدگی وارد عمل شد.

وی گفت: مجرمان با تماس‌های مکرر و جلب اعتماد خریدار که یکی از مهم‌ترین روش‌های مجرمان سایبری در جرایم مالی است، طی سه مرحله موفق به دریافت واریزی‌هایی به‌حساب فروشنده شدند و شخص شاکی نیز محصولات خود را ۲ بار تحویل فردی ناشناس داده است که پس از چندی متوجه انسداد حساب بانکی خود می‌شود.

رئیس پلیس فتا لرستان افزود: موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که مشخص شد افراد به‌صورت باندی در شهرستان‌های دورود، ازنا و الیگودرز فعالیت و با درج آگهی‌های جعلی، خود را خریدار و یا فروشنده معرفی می‌کردند.

سرهنگ ابراهیمی بیان کرد: متهمان در تحقیقات انجام‌شده به جرم خود و کلاهبرداری به همین روش به مبلغ تقریبی یک میلیارد تومان اعتراف کردند.

وی ادامه داد: این اقدام پلیسی، با هماهنگی مرجع قضائی صورت گرفت و منجر به شناسایی و کشف ۲۴ فقره پرونده کلاهبرداری دیگر شد که متهمان پس از تکمیل پرونده، روانه زندان شدند.

سرهنگ ابراهیمی تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات خود در خصوص فضای مجازی را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - کلاهبرداری - پلیس فتا لرستان - سرهنگ آرش ابراهيمي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم