کشف قاچاق دام زنده از لرستان به خارج از کشور

کد خبر: 
۲۴۲۹
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهي انتظامي قم:

کشف قاچاق دام زنده از لرستان به خارج از کشور

کشف قاچاق دام زنده از لرستان به خارج از کشور

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی قم از کشف قاچاق ۱۲۰ رأس دام زنده از لرستان در قم به قصد انتقال به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سرهنگ نصرالله سپهوند اظهار داشت: کارآگاهان پليس امنيت اقتصادی استان به مجتمع دامشهر اعزام و با مراقبت‌هاي انجام گرفته، يک‌دستگاه کاميونت کاويان حامل دام سبک را مشاهده می‌کنند که به مجتمع وارد و افراد پس از ابطال مجوز در محلي خلوت دام‌ها را به يک‌دستگاه کاميونت آميکو منتقل کردند.
 
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهي انتظامي استان قم تصریح کرد: ماموران با خروج کاميونت آميکو از دامشهر با تعقيب نامحسوس، آن را در عوارضی «قم-گرمسار» متوقف و راننده و ۲ سرنشین خودرو که یکی از آن‌ها مالک احشام بود را دستگیر کردند.
 
وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده، بارنامه‌ای از یک شرکت حمل و نقل با نام گيرنده و فرستنده احشام به وزن ۱۰ هزار کيلوگرم و به انضمام مجوز حمل دامپزشکی به نام فرد دیگری به تعداد ۹۷ راس گوسفند به ماموران ارائه کردند لیکن تعداد احشام بارگيري شده در کاميونت با مجوز حمل از حيث تعداد مطابقت نداشته که با هماهنگي قضائي احشام به تعداد ۱۲۰ راس گوسفند به قرنطينه دامپزشکی استان تحويل شد.
 
سرهنگ سپهوند افزود: مالک احشام اعتراف کرد که دام‌ها را در یکی از شهرهای لرستان در قبال پرداخت یک میلیارد و ۱۷۰ ميليون ریال خريداري و پس از انتقال به دامشهر قم با تهيه مجوز دامپزشکی در قبال ۳۵ میلیون ريال از یک راننده تاکسی، قصد انتقال دام‌ها را به استان خراسان داشته است.
 
وی ارزش تقریبی احشام کشف شده در این عملیات را در ارزیابی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان،۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال اعلام کرد.
 
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامي استان در پایان با تأكيد بر مقابله پليس با ورود و جابه جايی هرگونه كالای قاچاق به ویژه «قاچاق دام» از شهروندان خواست هرگونه تردد مشکوک خودروهای حامل احشام را از طریق سامانه تلفنی۱۱۰، به مركز فوريت‌های پليسی گزارش كنند.
 

برچسب‌ها: 
قاچاق دام

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم