کشف تقلب در فروش گندم در لرستان

کد خبر: 
۴۶۵۰
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان مطرح کرد؛

کشف تقلب در فروش گندم در لرستان

کشف تقلب در فروش گندم در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: مالک یک سیلوی بخش خصوصی با دستکاری در اسناد یکهزار تن گندم، ناخالصی (افت) محصول را کمتر از میزان واقعی اعلام و مرتکب جرم شده بود که برخی در فضای مجازی آن را تحویل خاک به جای گندم تلقی کرده که این مطالب کذب است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «حجت الله بیرانوند» با بیان اینکه مالک یک سیلوی بخش خصوصی در سه راهی چالانچولان، امسال در اسناد خرید گندم خود تقلب و مبالغ بیشتری از بانک دریافت کرده است، اظهار داشت: در این اسناد درصد ناخالصی موجود در محموله‌های گندم، کمتر از میزان واقعی عنوان شده تا وزن گندمی که به دولت می‌فروشد افزایش یافته و مبالغ بیشتری دریافت کند.

وی تصریح کرد: مالک این سیلوی بخش خصوصی حدود هفت هزار تن گندم را از کشاورزان خریداری و در فروش یکهزار تن آن به دولت تقلب کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: مالک این سیلو در جریان خرید تضمینی گندم سال‌جاری اقدام به دستکاری اسناد و دخل و تصرف در اطلاعات خرید نموده و افت محموله‌های دریافتی از کشاورزان را تغییر داده است.

بیرانوند اضافه کرد: به عنوان مثال افت واقعی محموله که چهار بوده به یک تبدیل و به این وسیله وجوهی بالاتر از قیمت قانونی از بانک دریافت کرده است که با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند خرید، این تخلف توسط کارشناسان اداره کل غله کشف و مدیر سیلو با شکایت این اداره کل به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به ثبت مشخصات خرید و فروش گندم در سامانه های هوشمند ادامه داد: این فرد پس از اینکه کارشناسان افت واقعی گندم را مشخص و ثبت کردند در اسناد دستکاری کرده است که پس از تطبیق اطلاعات ثبت شده در سامانه و اسناد دست نویس، تقلب در فروش یکهزار تن گندم به دولت کشف شد.

وی گفت: در واقع، فرد متخلف افت گندمی را که از کشاورزان خریداری کرده کمتر محاسبه کرده است و با فروش آن به دولت، مبالغ بیشتری از ارزش واقعی محموله های گندم دریافت کرده است.

بیرانوند افزود: واحد این فرد متخلف پلمب و پرونده تخلفاتی وی امسال به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی ادامه داد: بنابراین اخباری مبنی بر فروش خاک به جای گندم به شرکت غله و بازرگانی لرستان صحت ندارد و رای محکومیت این فرد متخلف نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان - حجت بیرانوند - سیلو - گندم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم