کسب مجوز سد معشوره برای تسریع در ساخت

کد خبر: 
۶۲۳۷
وزیر کشور عنوان کرد؛

کسب مجوز سد معشوره برای تسریع در ساخت

کسب مجوز سد معشوره برای تسریع در ساخت

وزیر کشور گفت: مجوز ماده ۲۳ سد معشوره برای تسریع در ساخت آن صادر شد .

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، وزیر کشور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه سد مشعوره یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و رئیس جمهور تأکید زیادی برای اجرای این طرح ملی دارد گفت: مجوز ماده ۲۳ این سد و ادامه فعالیت آن صادر شده است و دولت در صدد اتمام این طرح بزرگ در استان است. احمد وحیدی همچنین به فعالیت راه آهن درود به خرم آباد اشاره کرد و گفت: این طرح نیز جزو طرح‌های ملی و مورد تأکید دولت سیزدهم است و دولت برای اتمام این طرح همه تلاش خود را خواهد کرد.

 وی همچنین به ظرفیت‌های لرستان در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری، آبزی پروری و گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: باید برای توسعه این ظرفیت‌ها و صادرات استان تلاش بیشتری شود.

سد معشوره استان لرستان مصوب سفر نخست هیات دولت یعنی حدود ۱۴ سال پیش است و قبل از آن نیز بار‌ها در دولت‌های مختلف به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم مطرح و وعده اجرا گرفته است، ولی در جریان سفر دولت سیزدهم به لرستان عملیاتی شدن این سد مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفت.

طرح ساخت سد بتنی دو قوسی (در طرح اولیه) تنگ معشوره بر روی رودخانه کشکان حدود یک کیلومتر پایین‌تر از محل تلاقی ۲ شاخه تشکیل دهنده کشکان یعنی رودخانه‌های کاکارضا و چم زکریا ارائه شده است.

موقعیت جغرافیایی ساخت سد معشوره در ۹۰ کیلومتری غرب شهر خرم آباد، ۴۰ کیلومتری جنوب شهر نورآباد مرکز دلفان و ۴۵ کیلومتری شمال شهر کوهدشت واقع شده است.

در طرح اولیه مقرر شد سد و نیروگاه تنگ معشوره با هدف تولید انرژی برقابی، کنترل وجمع آوری سیلاب و رواناب‌های سطحی رودخانه و همچنین تامین آب کشاورزی مورد نیاز دشت و اراضی منطقه کوهدشت ایجاد شود و تخصیص اولیه آن ۲۷۱ میلیون مترمکعب از رودخانه کشکان تصویب شد، اما در نهایت مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تیرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد تخصیص سالانه این سد برای تامین نیاز‌های آب شرب، صنعت، کشاورزی، زیست محیطی و پایداری جریان، ۱۸۵ میلیون متر مکعب شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
سد معشوره - دولت سیزدهم - مجوز ساخت سد معشوره - وزیر کشور - احمد وحیدی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم