کسب رتبه عالی بهزیستی لرستان در شورای سالمندی

کد خبر: 
۵۲۸۶
مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

کسب رتبه عالی بهزیستی لرستان در شورای سالمندی

کسب رتبه عالی بهزیستی لرستان در شورای سالمندی

مدیرکل بهزیستی لرستان از کسب رتبه عالی بهزیستی لرستان در شورای سالمندی خبر داد و گفت: نخستین سند جامع شورای سالمندی در استان تدوین شد که در این سند شرح وظایف ۲۰ دستگاه مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «همایون عمودی‌زاده» در شانزدهمین سه شنبه‌های خبری لرستان با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای جوانی جمعیت یک هزار و ۹۱۰ دو قلو و ۸۸ سه قلو را تحت پوشش دارد.

وی اعلام کرد: دوقلوها ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان و سه قلوها ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند و در حوزه مسکن، تسهیلات قرض‌الحسنه، تسهیلات بلاعوض و ودیعه مسکن حمایت‌های لازم در این حوزه انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تمام کارگروه‌های حوزه مناسب سازی در ۱۱ شهرستان استان فعال است و اصول استاندارد مناسب‌سازی ویژه معلولین در پارک‌های استان انجام شده است، افزود: در این راستا لرستان در بحث مناسب سازی با امتیاز ۹۴.۵ رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

عمودی‌زاده از کسب رتبه عالی بهزیستی لرستان در شورای سالمندی خبر داد و گفت: نخستین سند جامع شورای سالمندی در استان تدوین شد که در این سند شرح وظایف ۲۰ دستگاه مشخص شده است.

وی تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی از شرکای اجتماعی گرفتیم درحالی‌که کل اعتبار بهزیستی لرستان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: قبل از سال ۱۴۰۰ اعتبار توانمندسازی ۸۰ میلیارد تومان بوده و اکنون به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است و جهت ایجاد اشتغال پایدار مهارت‌آموزی و استعدادیابی‌های لازم و ارائه مشوق داشته‌ایم.

عمودی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۷۰ فعالیت در بهزیستی لرستان تحت پوشش قرار دارد اضافه کرد: طی یک سال و نیم گذشته ۳۵۰ جهیزیه اعطا شده است ۹۵۶ زوج سنوات قبلی جهیزیه دریافت کردند و کنون یک مورد پشت نوبتی نداریم علاوه بر این ۱۰ هزار نفر پشت نوبتی مستمری بهزیستی لرستان بودند که اکنون با حمایت دولت سیزدهم حتی یک مورد نداریم.

وی ادامه داد: تعداد مشمولان حق پرستاری معلولان ضایع نخاعی و خانواده محور ۱۶۰۰ نفر بوده که اکنون دو هزار نفر افزوده شده و ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حق پرستاری را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: اکنون بالای ۵ هزار نفر از کمک‌هزینه لوازم بهداشتی بهره‌مند هستند.

عمودی زاده اظهار کرد: در حوزه ودیعه مسکن‌ ۷۱ میلیارد تومان بلاعوض با سرانه ۲۰ میلیون تومان و ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که امسال هم ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد در حال پرداخت است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه فرزندخواندگی ۵۹۰ نفر از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست در نزد خانواده جایگزین ساماندهی شدند و سال گذشته ۱۹ نفر به فرزندخواندگی واگذار شده و سه کودک معلول به فرزندپذیری واگذار شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بهزیستی لرستان - همایون عمودی زاده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم