کسب جایگاه ۲۷ دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) بر اساس گزارش نیچر

کد خبر: 
۷۱۹۸
زرک؛

کسب جایگاه ۲۷ دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) بر اساس گزارش نیچر

کسب جایگاه ۲۷ دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) بر اساس گزارش نیچر

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) گفت: این واحد دانشگاهی در میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در جدیدترین رتبه بندی نِیچِر ایندکس به جایگاه ۲۷ رسید.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «علی جودکی» با اشاره به موفقیت‌های اخیر دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در حوزه پژوهش و رتبه‌بندی‌های بین‌المللی گفت: کسب جایگاه ۲۷ در میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در جدیدترین رتبه‌بندی نیچر ایندکس، دستاوردی مهم برای این دانشگاه است.

او این موفقیت را نشانه تلاش‌های مستمر و پیوسته اعضای هیأت علمی و پژوهشگران دانشگاه در ارائه مقالات علمی باکیفیت در سطح بین‌المللی دانست و افزود: این رتبه‌بندی معتبر جهانی، مشارکت دانشگاه‌ها در تولید علم در حوزه‌های علوم طبیعی و بهداشت را ارزیابی می‌کند که چنین دستاوردهایی، نشان‌دهنده جایگاه محکم دانشگاه در جامعه علمی کشور و جهان است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در ادامه به یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دانشگاه اشاره کرد و از چاپ مقاله دکتر پرویز گودرزی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه، در ژورنال معتبر "The European Physical Journal C" خبر داد و گفت: این مقاله با عنوان "Gravitational baryogenesis in non-minimal kinetic coupling model" در یکی از مجلات معتبر و نمایه‌شده در نیچر به چاپ رسیده است.

جودکی این موفقیت را نشانه‌ای از سطح بالای پژوهش‌های دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) دانست و تأکید کرد: این دستاورد‌ها نه تنها موجب افزایش اعتبار دانشگاه در عرصه بین‌المللی خواهد شد، بلکه به عنوان یک مزیت رقابتی، فرصت‌هایی جدیدی برای همکاری‌های علمی بین‌المللی و توسعه شبکه‌های پژوهشی فراهم می‌کنند.

او همچنین بر اهمیت زیرساخت‌های پژوهشی مناسب و حمایت‌های دانشگاه از محققان تأکیدکرد و ادامه داد: دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) همواره در تلاش است تا با تقویت همکاری‌های بین‌المللی و جذب مشارکت‌های علمی گسترده‌تر، نقش خود را در ارتقا علمی کشور و جهان پررنگ‌تر کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آیت الله بروجردی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این مسیر و تلاش‌های مستمر، این دانشگاه بتواند جایگاه خود را در میان دانشگاه‌های برتر کشور و جهان تثبیت کرده و به رشد علمی کشور بیشتر کمک کند.

پایان پیام 

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه آیت اله بروجردی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم