کسادی بازار صنایع دستی لرستان با وقوع سیل و شیوع کرونا

کد خبر: 
۱۳۷۹
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

کسادی بازار صنایع دستی لرستان با وقوع سیل و شیوع کرونا

کسادی بازار صنایع دستی لرستان با وقوع سیل و شیوع کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در دو سال اخیر به علت وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا فروش چندان چشم گیری در صنایع دستی استان اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار زرک، سید امین قاسمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: یک بازارچه بزرگ در مرکز استان و چند بازارچه موقت در دیگر شهرستان‌های استان، به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان بدون واسطه و به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه که در دو سال اخیر به علت وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا فروش چندان چشم گیری در استان اتفاق نیفتاده است، گفت: به طور معمول فروش نوروزی و ایام گردشگری در فصل تابستان در سطح استان نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، میزان فروش صنایع دستی در نقاط مختلف استان را منوط به وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم در محل دانست و افزود: بخش عمده‌ای از تولیدات عمده صنایع دستی روستایی و عشایری به صورت مشاغل خرد و خانگی است که بیشتر به صورت مصارف شخصی استفاده می‌شود و فقط مازاد آن به صورت مستقیم برای فروش عرضه می‌شود.

قاسمی، اظهار داشت: در استان نمایشگاه و بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع دستی استان در محوطه فرهنگی-تاریخی باغ گلستان خرم‌آباد در مجاورت قلعه زیبا و تاریخی فلک‌الافلاک به عنوان نماد و تبلوری از سه گانه میراث فرهنگی-صنایع دستی و گردشگری پویا، نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های این اداره کل در توسعه بازارچه‌های فروش، بیان کرد: خوشبختانه به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان، ۵ بازارچه در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، دورود و نورآباد با کمک بخش خصوص به صورت بازارچه‌های خودگردان و موقت بدون واسطه و یا به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند./

یعقوب دالوند

 

 

برچسب‌ها: 
ورشو بروجرد - اداره کل میراث فرهنگی لرستان - سید امین قاسمی - صنایع دستی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم