کرونا در ایران؛ ۵۸ فوتی در هر میلیون نفر + سند

کد خبر: 
۹۰۱
خدابخشی تشریح کرد

کرونا در ایران؛ ۵۸ فوتی در هر میلیون نفر + سند

کرونا در ایران؛ 58 فوتی در هر میلیون نفر + سند

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در یک میلیون نفر در دنیا ۱۷.۵ در حالی که در ایران ۵۸ نفر است و این بیانگر بالا بودن شدت همه گیری در ایران است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، محمد خدابخشی، به مقایسه تطبیقی ایران در مقایسه با برخی کشورهای درگیر با ویروس کرونا، پرداخت و گفت: بر اساس این مقایسه اگر چه کارایی کلی نظام درمان در کشور بر اساس درصد بهبودیافتگان نسبتا مطلوب و همچنین درصد فوتی‌های ناشی از این ویروس در کشور ۶.۲ درصد بوده که از میانگین جهانی آن یعنی ۶.۵ درصد بهتر است اما مقایسه مذکور نشان می‌دهد که تعداد تست‌های انجام شده در یک میلیون نفر ۳ هزار و ۶۹۵ نفر بوده که کمتر از متوسط جهانی آن یعنی ۴ هزار و ۵۳۲ نفر است و این باعث سرعت پایین در تشخیص و در نتیجه کندی سرعت درمان خواهد شد.
 
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصد تعداد مبتلایان تشخیص داده شده به تعداد تست‌های انجام شده ۲۶مورد بوده که در مقایسه با متوسط جهانی آن یعنی ۱۵ مورد بیانگر کمبود امکانات است.

آمار بالای مبتلایان در ایران بيانگر ناکافی بودن اقدامات پیشگیری از ابتلا است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم یادآور شد: همچنین تعداد فوتی‌ها در یک میلیون نفر در دنیا ۱۷.۵ در حالی که در ایران ۵۸ نفر است که  نشان دهنده بالا بودن شدت همه گیری در ایران است همچنین در حالی که تعداد مبتلایان در یک میلیون نفر در دنیا ۲۶۹ نفر است اما این عدد در ایران ۹۲۹ نفر است که بیانگر  ناکافی بودن اقدامات پیشگیری از ابتلا در کشور است.

خدابخشی گفت: در جدول زیر موقعیت کشورهای درگیر با کرونا بر اساس محورها و شاخص هایی از جمله وفور و کاربرد امکانات برای تشخیص، کاربرد درمان موارد حاد و کارایی کلی نظام درمان، امکانات تشخیصی سریع برای درمان و شدت همه گیری ابتلا و پیشگیری از ابتلا نشان داده شده است.

 این نماینده مردم در مجلس دهم در گفتگو با خانه ملت، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروهای جهادی بسیج، سپاه و ارتش و ستاد مبارزه با کرونا، ادامه داد: انتظار می‌رود که با تحلیل شاخص‌های ذکر شده در جدول زیر و رفع نواقص موجود، موقعیت و رتبه ایران در مبارزه با کرونا ارتقا یابد.

منبع: خانه ملت

 

برچسب‌ها: 
محمد خدابخشي - نماينده اليگودرز در مجلس - ويروس كرونا - آمار - مرگ و مير - كرونا در ايران

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم