کتابخانه «آیتی» بروجرد؛ زمینه‌ساز پرورش دانشمندان جوان

کد خبر: 
۲۷۵۰
استاندار لرستان مطرح کرد؛

کتابخانه «آیتی» بروجرد؛ زمینه‌ساز پرورش دانشمندان جوان

سید موسی خادمی استاندار لرستان

استاندار لرستان گفت: کتابخانه عمومی استاد آیتی بروجرد می‌تواند زمینه ساز پرورش دانشمندان جوان باشد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید موسی خادمی که در آیین افتتاح کتابخانه عمومی استاد «عبدالمحمد آیتی» شهرستان بروجرد سخن می‌گفت، اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه یک رویداد فرهنگی در شهری که می‌توان آن را دریایی از فرهنگ و ادب نامید، است.

وی اظهار داشت: کتابخانه ظرفیتی برای مطالعه و رشد جوانان است و امیدواریم اهداف مورد نظر از ایجاد این کتابخانه، به خوبی محقق شود.

افتتاح کتابخانه آیتی در راستای تسهیل‌ کتاب‌خوانی

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: امروزه کتاب خواندن و سرانه کتاب‌خوانی از شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود و تسهیل‌گری در موضوع کتاب‌خوانی از وظایف حاکمیت‌هاست که افتتاح کتابخانه استاد عبدالحمید آیتی در همین راستا بود.

خادمی تصریح کرد: امیدواریم کتابخانه استاد آیتی زمینه‌ای باشد برای پرورش و رشد علما، دانشمندان و اندیشمندان جامعه از دل جوانان شهرستان بروجرد؛ زیرا این شهر از دیرباز مهد بزرگان عرصه فرهنگ و ادب بوده است.

وی در این مراسم، تلاش نمایندگان شهرستان بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: پیگیری‌های این عزیزان در سطح ملی و استانی برای احقاق حقوق مردم این شهرستان ستودنی است.

ساخت و نصب تندیس نام‌آوران بروجرد در خیابان‌ها

استاندار لرستان در این مراسم پیشنهاد ساخت و نصب تندیس نام آوران علمی، فرهنگی و هنری شهرستان بروجرد در خیابانهای این شهر را مطرح کرد و گفت: هر بازدید کننده‌ای لازم است با پیشینه تاریخی، سرمایه‌های فرهنگی و علمی شهر بروجرد آشنا شود و این اقدام نیز در همین راستا خواهد بود.

خادمی با اعلام تخصیص اعتبار این طرح، خواستار همکاری فرمانداری و شهرداری بروجرد برای تهیه و اجرای طرح مذکور شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از استاندار لرستان به واسطه کسب عنوان « انجمن برتر کشوری»، از طرف دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهدا لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

ایمان بیرانوند/

 

برچسب‌ها: 
فرهنگی - کتابخانه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم