کاهش ۳۶ درصدی سرقت به عنف در لرستان

کد خبر: 
۴۷۳۸
فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

کاهش ۳۶ درصدی سرقت به عنف در لرستان

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان

فرمانده انتظامی لرستان از کاهش ۳۶ درصدی سرقت به عنف در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سردار «یحیی الهی» ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه لرستان که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، عملکرد سال گذشته دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان در ارائه خدمت به مردم و برقراری امنیت را بر اساس آمار قابل دفاع و مطلوب عنوان کرد.

وی از افزایش ۲۱ درصدی انواع سرقت در لرستان طی سال گذشته خبر داد و افزود: کشف انواع سرقت در استان ۸۲ درصد افزایش داشته است و طبق این آمار جزو رتبه‌های برتر نیروی انتظامی کشور قرار داریم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه ۲۴۱ باند سرقت سال گذشته در استان متلاشی شده‌ است، اضافه کرد: از این تعداد نیز ۱۷ باند با استفاده از سلاح در طلافروشی‌ها، جاده‌ها و منازل به اقدامات خشونت‌آمیز دست زدند که در مجموع ۹ هزار و ۴۴۵ سارق دستگیر شدند.

الهی، از کاهش ۳۶ درصدی سرقت به عنف طی سال گذشته در لرستان خبر داد و گفت: در نتیجة تلاش عوامل انتظامی استان و تعامل مردم با مجموعه نیروی انتظامی کشف سرقت به عنف ۲۳ درصد افزایش داشته‌ است.

وی، میزان موادمخدر کشف شده در لرستان طی سال گذشته را ۶ تُن و ۲۵۸ کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا ۲۱ درصد افزایش کشف مواد مخدر نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌ایم.

دستگیری و انهدام ۳۸ باند موادمخدر در استان

فرمانده انتظامی لرستان همچنین از دستگیری و انهدام ۳۸ باند که به‌صورت ترانزینی مواد مخدر را به داخل استان حمل می‌کردند، خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۸۵ نفر عمده‌فروش و خرده‌فروش مواد مخدر و معتادان متجاهر دستگیر شدند.

الهی با اعلام اینکه۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق سال گذشته در لرستان کشف شد، اظهار داشت: این در حالیست که  ۱۰۳ درصد افزایش کشف کالای قاچاق را نسبت به سال ۱۳۹۹ در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با تلاش پلیس امنیت لرستان و اطلاعات جمع‌آوری شده ۳ هزار و ۸۴۸ قبضه انواع سلاح جمع‌آوری شد، از کاهش ۱۰ درصدی تیراندازی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

فرمانده انتظامی لرستان یادآور شد: در این رابطه ۳۸ درصد نیز افزایش کشف تیراندازی در استان داشته‌ایم که یک شهید و ۱۶ جانباز را هم در راه امنیت کشور فدا کرده‌اند.

الهی عنوان کرد: در نوروز امسال پلیس لرستان با به کارگیری ۶ هزار و ۵۰ نفر نیرو در سراسر استان در آماده باش کامل بود تا بتواند جوابگوی افزایش ۴۵ درصدی تردد مسافران باشد.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای امسال کاهش ۱۰۰ درصدی جرایم خشن و نیز افزایش ۱۰۰ درصدی برخورد با مخلین نظم و امنیت را در استان شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی لرستان در پایان سخنان خود با اعلام کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ای استان در فروردین ماه، به حادثه مرگبار محور نورآباد ـ خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: هشت نفر در این حادثه بر اثر آتش‌سوزی جان باختند و البته ما به‌ دنبال نتیجه قطعی از پزشکی قانونی هستیم؛ چراکه نباید یک برخورد جزیی بین دو خودرو منجر به حریق شود و در این راستا مکاتبات خود را با مسئولان ذی‌ربط انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرماندهی انتظامی لرستان - یحیی الهی - نشست خبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم