کاهش ۴۰ درصدی خوراک دام در لرستان + فیلم

کد خبر: 
۳۹۲۷
معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

کاهش ۴۰ درصدی خوراک دام در لرستان + فیلم

کاهش ۴۰ درصدی خوراک دام در لرستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاهش ۴۰ درصدی علوفه و خوراک دام در این استان خبر داد و بر لزوم ذخیره‌سازی علوفه توسط دامداران استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ ناصر نجیب‌زاده بیان کرد: در لرستان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی اعم از دام سنگین و سبک پرورش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در ارتباط با تولید در این بخش، تغذیه دام و تامین نهاده‌ها است، افزود: لرستان به علت شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مناطقی است که به خاطر بارندگی خوب، بخشی از تعلیف در مراتع انجام می‌شده و قسمتی از مزارع و تغذیه تکمیلی نیز توسط دولت صورت می‌پذیرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کم‌بارشی امسال گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بیش از ۴۰ درصد تامین علوفه به علت خشکسالی کاهش یافته است، تمهیداتی اندیشیده و پیشنهاداتی ارائه شده است تا با تصویب منابع مورد نیاز دولتی و سطح ملی از جمله خرید تضمینی گوشت و دام و برنامه‌هایی که عمده آن مربوط به تامین علوفه است؛ بتوانیم مشکلات را تا حدودی مرتفع کنیم.

نیاز لرستان به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن خوراک دام

نجیب‌زاده با یادآوری اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیاز خوراک دام‌های استان از علوفه خشبی و چوبی مانند کاه و یونجه تامین می‌شود، ادامه داد: همچنین ۲۵۰ هزار تن مواد دانه‌ای مصرف می‌شود که به صورت تغذیه تکمیلی در دامداری‌های صنعتی، روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی کردیم که بخشی از مواد دانه‌ای را طی فصول پرمصرف که عمدتا شش ماهه دوم سال است تامین شود و به خاطر شرایط ویژه سال جاری، تمهیدات بیش‌تری اندیشیده شده است.

دامداران محصولات دانه‌ای و خشبی خود را ذخیره کنند

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از دامداران لرستانی که عمدتا کشاورز نیز هستند؛ درخواست کرد محصولات دانه‌ای و خشبی خود را نگه‌داری و ذخیره کنند تا بخشی از تنش‌های احتمالی امسال کاهش یابد.

نجیب‌زاده بیان کرد: بخشی هم که کسری است از محل واردات و تغذیه تکمیلی با کارخانجاتی که در استان نیز هستند از جمله تامین خوراک دام به صورت آماده با همکاری اداره کل امور عشایر و تشکل‌های ذی‌ربط جبران خواهد شد.

به گفته وی سال گذشته ۱۸۰ هزار تن انواع خوراک دام اعم از دانه جو، گندم، سویا و کنسانتره در اختیار دامداران لرستانی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - ناصر نجیب زاده - خوراک دام

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم