کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در لرستان

کد خبر: 
۴۲۵۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در لرستان

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم و درآمد بهره برداران بخش کشاورزی در این استان به دلیل خشکسالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با امام جمعه شهرستان دلفان گفت: بحران خشکسالی در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بر روی درآمد کشاورزان تأثیر گذاشته است و در نتیجه باعث کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در استان و کاهش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است این در حالی است که مصرف سالانه استان کمتر از ۶۰ هزار تن است و در واقع ۳۰ درصد مازاد بر نیاز استان مرغ تولید و به استان‌های دیگر ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص کمبود موردی مرغ در شهرستان نورآباد تصریح کرد: به منظور تعادل در عرضه و تقاضا برای متقاضیان احداث واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نورآباد و سایر شهرستان‌های استان مجوز احداث مرغداری صادر می‌شود.

حسنی مقدم به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: به منظور صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و افزایش درآمد و بهبود اقتصاد بهره برداران بخش کشاورزی از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان دلفان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب و خاک به عنوان بستر تولید و خودکفایی اشاره کرد و خطاب به امام جمعه شهرستان دلفان گفت: با توجه به جایگاه شما، تشویق و ترغیب کشاورزان منطقه بر کشت گیاهان دارویی که نیاز آبی کمتری دارند و عدم اجاره زمین‌های حاصلخیز به کشاورزان مهاجر که باعث نابودی منابع آب و خاک می‌شود می‌تواند مؤثر باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - خشکسالی - اسفندیار حسنی مقدم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم