کاشت ۳۰ میلیون نهال در لرستان

کد خبر: 
۵۴۹۳
طی چهار سال انجام خواهد شد؛

کاشت ۳۰ میلیون نهال در لرستان

کاشت 30 میلیون نهال در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از کاشت ۳۰ میلیون نهال طی چهار سال در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «حسین میرزایی» در آیین روز جهانی خاک و کاشت نهال که در راستای تحقق غرس یک میلیارد درخت در کشور امروز با حضور مردم و مسئولان لرستانی در کمربند سبز شرق خرم‌آباد برگزار شد، گفت: کاشت سراسری نهال در دستور کار استان‌های کشور قرار گرفته که عملیات کاشت پنج هزار اصله در سطح ۲۰ هکتار نیز به عنوان سهم لرستان امروز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه جانمایی نهال‌ها در شهرستان‌های استان انجام شده است تصریح کرد: طرح کاشت نهال قرار است به مدت چهار سال در کشور اجرایی شود و سهم استان‌ها مشخص شده که در لرستان هر ساله هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نهال کاشته خواهد شد.

ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۲ میلیون اصله نهال در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۲ میلیون اصله نهال را دارد، ادامه گفت: توسعه ۶۰۰ هکتار باغات توسط جهاد کشاورزی، توسعه باغات در اراضی شیبدار و زراعت چوب نیز در این قالب انجام می‌شود.

«میرزایی» با تاکید بر اینکه مشکلی بابت تامین نهال در لرستان وجود ندارد، اعلام کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در مراکز دولتی و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار اصله در نهالستان‌های خصوصی استان تولید شده است که بایستی همه مردم و مسئولان در کشت و نگهداری نهال‌ها یاریگر منابع طبیعی باشند.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
کاشت نهال - اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان - حسین میرزایی - کمربند سبز خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم