کاشت ۵ هزار هکتار «کاملینا» در لرستان

کد خبر: 
۵۰۴۸
معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

کاشت ۵ هزار هکتار «کاملینا» در لرستان

کاشت ۵ هزار هکتار «کاملینا» در لرستان

خرم‌آباد - معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت پنج هزار هکتار دانه روغنی «کامیلنا» در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «مجتبی میر» روز یکشنبه در حاشیه همایش برنامه داشت محصولات پاییزه، اظهار داشت: بعد از کارهای خوبی که در مراحل داشت توسط همکاران بخش کشاورزی صورت گرفت برای آگاهی‌های فنی همکاران مراکز خدمات و مدیریت‌های جهاد کشاورزی استان کارگاه آموزشی، تغذیه گیاهی برقرار کردیم و اساتیدی از تهران و وزارتخانه در توسعه تغذیه کودی دعوت کردیم تا در این کارگاه آموزشی نکات تخصصی و فنی را به همکاران منتقل کنند تا در نهایت در افزایش و کیفیت تولید در استان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه کاشت «کاملینا» بسیار موفق عمل کردیم، گفت: در حوزه کاشت «کاملینا» لرستان باهمت مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان بخش کشاورزی استان پنج هزار هکتار کاشت انجام دادند در حالی کل کشت در سطح کشور ۱۰ هزار هکتار است که این گام بسیار مهم در حوزه تناوب کشت در استان است که کارشناسان برداشته‌اند و در زمینه کاشت کلرنک در حال حاضر ۷۰۱ هکتار در استان کاشت انجام شده و حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا کاشت شده، همچنان کشت ادامه دارد و این عدد در حال افزایش است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: کارشناسان بخش کشاورزی در تناوب دیم تغییرات خوبی ایجاد کرده‌اند که این مسئله بسیار مهم است و به افزایش تولید استان و دیگر مسائل کمک می‌کنند.

میر در زمینه کود، گفت: با وجود مشکلات، امسال در حوزه مصرف کود لرستان بین هشت استان در سطح کشور و از نظر توازن بین پنج استان اول کشوری هستیم که تمام این موفقیت با وجود موانع و مشکلات محصول تلاش همه همکاران در این عرصه است.

وی دررابطه‌با بیمه محصولات کشاورزی، گفت: کارها و تلاش‌هایی در این بخش صورت‌گرفته اما نیاز است تلاش‌های بیشتری انجام گیرد تا در این حوزه شاهد موفقیت‌های همانند سایر بخش در سطح کشور باشیم.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - کشت کاملینا - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم