پیگیری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد

کد خبر: 
۳۳۹۱
معاون استاندار لرستان خبر داد؛

پیگیری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد

اسد عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از ادامه پیگیری‌ها برای تبدیل «پارسیلون» خرم‌آباد به منطقه ویژه اقتصادی در جلسه با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسد عبدالهی شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر افزود: جلسه بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد  با حضور «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز لرستان تشکیل شد.

وی، گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی ۱۳ منطقه اقتصادی و هشت منطقه آزاد تجاری در سطح کشور به تصویب رسید که به دلیل اختلاف نظر با شورای نگهبان، این موضوع برای تصمیم نهایی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد یکی از موارد مطرح شده توسط مجلس شورای اسلامی بود که یکشنبه ۱۷ اسفند با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط ایجاد آن مورد بررسی قرار گرفت .

عبدالهی تصریح کرد: شرکت پارسیلون سابق خرم‌آباد به عنوان محل پیشنهادی استان برای ایجاد منطقه اقتصادی مطرح شده است که علاوه بر ۲۰۰ هکتار زمین، سایر زیرساخت‌ها مانند راه دسترسی، آب، برق و گاز را نیز دارد.

وی، ادامه داد: در این جلسه ویژگی‌های شرکت پارسیلون برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی تشریح شد که دکتر رضایی در زمینه بررسی شرایط این شرکت قول مساعد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اضافه کرد: به منظور فراهم ساختن مقدمات کار مقرر شد استان نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد تا در صورت تایید نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایط برای ادامه کار به صورت میدانی فراهم شود.

عبدالهی یادآور شد: بانک‌های متولی شرکت پارسیلون سابق در صورت تصویب این طرح در کنار سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ایجاد منطقه اقتصادی خرم‌آباد مشارکت خواهند کرد که البته با توجه به نزدیکی محل مورد نظر به مرکز لرستان شرایط زیست محیطی را نیز باید به عنوان یک موضوع مهم لحاظ کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - منطقه ویژه اقتصادی - استانداری لرستان - اسد عبدالهی - شرکت پارسیلون

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم